bska Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Konservative meg var klar over risikoen når jeg hogg til på et sett med AMG felger av dim 17*8,5 på Ebay i vinter. Mine gamle 17*7,5 AMG kopier subbet litt på 124'en (men bare på banekjøring), men nå måtte jeg bare hoppe i det. Regnet med at jeg måtte valse foran, men at jeg slapp bak - og slik ble det! Verkstedet var egentlig ikke særlig hypp på å gjøre jobben for meg i frykt for lakk sprekk osv. Dermed endte det opp med at jeg fikk utstyret med meg hjem pluss litt muntlig instruksjon. Det hele endte rimelig godt uten lakk sprekk (så langt...). Takket god forvarming av lakken og tålmodighet gikk det hele så og si smertefritt. Fikk lagt ut kanten såpass at den så vidt vipper utover på det værste. Det er sikkert mulig å skru mer ut, men tipper det vil være minimal gevist samt risikoen for sprekk øker betraktelig. Glemte nesten: har bygget fremskjermene litt ut ved hjelp av AMG kittet som er å få kjøpt for en billig penge på BOS. Det er stort sett nedre kant av buene som bygges ut med dette, men hjelper nok litt det og ja Jeg får svar under neste banekjøring om dette er tilstrekkelig. Bane erfaring med 124 er at fremhjula flakser vegg i mellom pga av de myke gummiforingene (må nok gjøre noe med det også en gang). Stripa på dekket er merke fra subbing under en nedbremsing før valsing. Nå det det forholdsvis god klaring. Quote
Guest mercemæn Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 har bygget fremskjermene litt ut ved hjelp av AMG kittet som er å få kjøpt for en billig penge på BOS. Kun foran' date=' og hvor billig? Kun nedre kant? Sliter som en helt med å få på AMG'ene mine, 10" brede foran og 12" brede bak Nå sitter det på 245 foran og 265 bak, men det fulgte med 255 foran og 325 bak :mrgreen: Har problemer selv med momofelgene jeg har på nå momofelger: [img']http://home.online.no/~chri-v/artimages/Picture(25).jpg[/img] orntlige felger: sliter som en helt!! Quote
Guest mercemæn Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Foresten, noen som vet hvor en kan få tak i billige spesielle hjulbolter? Dumt spørsmål men, koster nemlig 170 PER bolt på BOS Dekkforhandlere jeg har hørt med får ikke tak i så lange.. Glemte selvsagt å få de med når jeg fikk de, trodde det gikk med vanlige bolter De går ikke gjennom engang Regner med at han jeg fikk de av har boltene liggende, men i tilfelle liksom. kjekt å ha! Quote
bska Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Bolter finner du sikkert på Ebay. Du må nok jobbe godt med bilen skal du få de skrudde AMG'ene til å passe ja..... AMG spacer kittet koster bare et par hundrelapper. Det består å noen avstandsklosser i plast og noen ekstra lange bolter. Det løfter ut skjermen i nedre kant, både foran (kansje 3 cm) og bak hjulet (ca 1,5cm). Løfter også ut plast dekselet på kanalen (siste face lift). Du ser forskjellen i overgangen mellom skjerm og fanger på bildet her. Sjekk den blanke lista som 'forsvinner' i bak-kant (inn under skjermen) selv om jeg har dratt ut fangeren en del. Kittet som hører til W201 krever litt mod for å passe W124: Quote
Guest mb190freak Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 hehe.brodern prøvde på noe "AMG" på sin 230ce8.5x17 foran og 10x17 bakbak hjulene stakk vell ut va 3-4cm hehe Quote
Guest Bamzemums Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 interesant det AMG kitet, har du delenr Quote
Guest MixaloT Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Regnet med at jeg måtte valse foran' date=' men at jeg slapp bak - og slik ble det![/quote'] Flott jobb, ble riktig så bra resultat også! Quote
Guest GammelGul Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 interesant det AMG kitet' date=' har du delenr [/quote'] Quote
Sven Håkon Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Godt jobbet Bernt, får håpe det er tilstrekkelig da! Quote
Recommended Posts