Jump to content

Mercedes-Benz W221 som S250 CDI...


Dani mb

Recommended Posts

4 sylindre S klasse for første gang... :shock:

Jaja, det er tid for forandreringer her. Mercedes har bestemt å hive opp en 250 CDI motor i den nye S klassen og det er ikke dumt, i hvertfall for oss i Norge som må betale flere tusen kroner til den hyggelige staten :lol:

Denne motoren fåes også i C klasse med hele 224 hester om en dreie moment på 500 Nm!!! Det er 11 hester mindre en S350 som er en V6'er :? Og en forbruk på ca 0,59 på mila...

Mercedes Benz S 250 CDI BlueEFFICIENCY produserer bare 155 gram CO2 pr kilometer, Coooool :P

 

9081001_005_1L2.jpg

 

9081001_005_Mini6L2.jpg

 

9081001_005_Mini8L2.jpg

 

9081001_005_Mini9L2.jpg

 

9081001_005_Mini10L2.jpg

 

9080410_007_Mini12L2.jpg

 

9080410_007_1L2.jpg

 

9080410_007_Mini7L1.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

S250 CDI har det vært snakket om i mange år nå, så det er på tide at den kommer. Jeg tror dette vil fungere helt fint. Jeg var en tur innom vår nye samarbeidspartner Star Autoco i går, og snakket litt med selger der. Han hadde et godt poeng i at en W212 med 220 cdi er raskere fra 0-100 enn W124 var med 3-liter bensinsekser.

 

Selv om S250 CDI bare har 4 sylindre, så har den nesten 100 hk mer enn de første s-klassene med 3-liter turbodiesel og 5 sylindre.

 

En slik S250 CDI er nok veldig "riktig" nå for tiden. Forhåpentlig sørger den for at enda flere får råd til å nyte en S-klasse.

 

 

 

224 hk har den vel strengt tatt ikke, men 204?

Link to comment
Share on other sites

250 CDI  har 204 HK i E klasse og får det også i C klasse. At de tar ut 224 hk i en S-klasse er jo helt naturlig :)

 

Det er jo bare hyggelig det, men litt underlig at de drar ut enda 20 hk mer av den samme motoren når den puttes i S.

 

Tro hvilke flere steder denne blir å finne? G250CDI? Effekt og moment burde jo være tilstrekkelig til det meste. Kanskje ikke Maybach...

 

 

Står det noe å lese noen steder om det vil bli noe mer effekt i de større motorene? Hvis 250cdi kommer med 224 hk, så burde da 320 cdi nærme seg 300.

Link to comment
Share on other sites

Spørs om det ka være en skrivefeil. Den har vært omtalt flere plasser tildigere og da var det snakk om 204hk/500NM. Og i og med a dreiemomentet er uendret, ser jeg det lite trolig at de kun øker effekten. En dieselmotor er jo først og fremst moment, og ikke effekt.

 

Som noen en gang sa: Horses wins people, torque wins races.

Link to comment
Share on other sites

Som noen en gang sa: Horses wins people, torque wins races.

 

 

Dette stemmer nok meget bra, kan nok bekreftes ev en Mitsubishi 3000GT eier som jeg viste hvor skapet skal stå.

Etter mine kunnskaper er det ca 75HK mer i denne bensindrevne riskokeren i forhold til min 320CDI.

Pleier vanligvis ikke drive med slikt, men ble litt provosert da han yppet mer enn gjennomsnittet til kappkjøring.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

C klassen må jo bli kjekk den med den, motoren, men eg hadde aldri kjøpt en bil med den motoren med 250 CDI på bakluka.

 

Jeg syns W212 med 220 cdi gikk godt, så en C250 må bli helt værst :-)

 

Hvorfor ikke ha det på bakluka? Det er bare folk med litt for mye gamle fordommer som er flaue over å kjøre moderne diesel.

 

 

Moment er fint det, men det er fortsatt effekt, og evnen til å få effekten ned i bakken via best mulig giring som bestemmer hvor fort det går unna. Bare sånn til sammenlikning så har jeg rundt 250 nm i tråsykkelen min. Den går ikke så fælt for det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...