Guest SHR Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Jeg har fått en ulyd i AC pumpen/kompressoren. Det er en skrapende lyd og det merkes at turtallet går mer ned enn tidligere. Høres litt ut som et lager som begynner å bli slitt. AC fungerer helt fint for øvrig, men jeg synes kanskje pumpen slår inn/ut litt for ofte. Noen som har noen formening om pumpen/kompressoren er i ferd med å ryke, eller om det er noe annet - som kan repareres?
Guest rs Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Jeg hadde akkurat det samme problemet på min. Etterhvert stoppet kompressoren helt opp. Det viste seg at det var for lite gass. Når vi fyllte ny gass på anlegget virket alt som det skulle igjen. Jeg har en kamerat som er bilmekaniker som ordnet dette for meg på en liten halvtime.
Guest SHR Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Takk for svar. Hadde du den ulyden først og deretter sluttet det å virke, eller fungerte det bare dårligere og dårligere? Fyller de opp gass på Volvo, eller er det spesialverksteder som gjør dette?
Guest rs Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Jeg hadde ulyden først. Om det ble dårligere og dårligere vet jeg ikke fordi det var ganske kaldt i den aktuelle perioden. Når det ble varmt i været oppdaget jeg imidlertid at kompressoren ikke startet. Det er visstnok slik at ved 20% for lite gass starter ikke kompressoren, men før den kommer så langt er det vanlig med litt ulyder. Jeg fikk ordnet dette på et VW-verksted, så jeg regner med at de fleste kan gjøre dette. Du kan også få ordnet dette hos diverse kjøleteknikk-firmaer eller selvsagt hos BOS.
Guest Eivind Soltvedt Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 De fleste større verksteder eller mindre spesialverksteder har utstyr til fylling... Det som er greia er hva slags gass det har vært på den fra før! Åssen bil er det? edit: Blå stasjonsvogn fra 1998 = R134 gass og noe som er no problem!
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now