Jump to content

208 CLK 200 2000mod

Atleman

Recommended Posts

Hei.

Kjøpte Stjernedamas gamle CLK. En rå bil som skal bli enda bedre.

Vi dro nesten rett fra kontraktunderskrivelsen til et treff på Rosenholms slott i Stockholm. MBSCA treffet 2009. Fantastiske omgivelser og hyggelige folk. Bilen tok "Beste Coupe/Cab". Overraskende. Slo V12 SLer og org AMG cabber. Fikk ikke med oss pokalen, men den hadde vi ikke plass til uansett. Så nå har bilen tatt beste coupe/cab i Norge og Sverige. kanskje Skandinavias fineste? Brabus Edition girkule er snart på plass og motorbytte er godkjent. Så vi får vente å se...

Oppdateringer og bedre bilder kommer...må bare komme til min egen PC først.

Gleder meg masse til å møte dere ute i feltet.

Atle

6134_101018806438_747766438_2143538_3367750_n.jpg.1f10c304f624d385884248de7b5d4d06.jpg

6134_101018796438_747766438_2143537_7059592_n.jpg.44b18510bd425d5ebd864107dab9ad3e.jpg

6134_101015916438_747766438_2143452_7636368_n.jpg.b50ab2b51da92ee008b407847ad6b5f3.jpg

Gratulerer med "Lady Benz", PerFloyd/Atle!! Denne bilen er bare helt RÅ!! Finnes ikke mange fine CLK´er på veiene. Gleder meg til å fortsatt kunne følge med i oppdateringene om denne bilen!!

Gratulerer med pokalen som du vant i Sverige, men ikke fikk :shock: :shock: :shock: :?:

:D Er så gla "Lady" har fått så greie eiere og vet hun vil få det bra der  :D  Og ekstra morsomt å få følge med videre.. Må jo innrømme jeg ble litt stolt når jeg fikk vite om 1pris i Stockholm.. Da har jeg gjort noe rett med den bilen  :wink:  Lykke til videre  :D

Det blir nok til det største en får plass til under panseret.., men må vente 1 1/2 år...så slipper Tollen å få noen flere sure penger fra denne mannen. :) Så denne vintern blir garasjededikert til en annen bil. Neste vintern blir dedikert til CLK med totalt bytte av innvoller og krimkrams. Men ekstriøret skal beholdes. Skal nok få tid til med noen timer under bilen, så den blir blank og fin der også :D

Vil anbefale deg å kontakte den lokale biltilsyn/Vegvesen. Skriv et brev/mail før du gjør motorbytte. Hva du har tenkt å bytte til, noen referanser til at dette ble levert orginalt, be om opplysninger, og at alle viktige installasjoner-som motor-gir-bremser skal monteres av autorisert MB verksted. Det er viktig å holde en god dialog. Og gjør hva de ber om. Så får du en forhåndsgodkjenning med punkter du må følge. Kjøp inn, gjør jobben, vis doningen..vips. :D Viperkiller.. :D :D

Vil anbefale deg å kontakte den lokale biltilsyn/Vegvesen. Skriv et brev/mail før du gjør motorbytte. Hva du har tenkt å bytte til, noen referanser til at dette ble levert orginalt, be om opplysninger, og at alle viktige installasjoner-som motor-gir-bremser skal monteres av autorisert MB verksted. Det er viktig å holde en god dialog. Og gjør hva de ber om. Så får du en forhåndsgodkjenning med punkter du må følge. Kjøp inn, gjør jobben, vis doningen..vips. :D Viperkiller.. :D :D

Hvis/når du får dette til, så håper jeg du skriver en artikkel til MB Tidende. Det er mange som har prøvd, og ikke kommet noen vei.

Hvilket biltilsyn snakker du med? Tar du inn komplett delebil?

Ja det skal jeg passe på å gjøre. Hørt det er veldig individuellt, på hvert Biltilsyn, hvor glade de er i modifikasjoner. jeg snakket med Fredrikstad og hørte de var ræva. Har et annet inntrykk. Positivt svar på en uke. :D :D. Bilen er ikke innkjøpt ennå, men antar det blir billigst å hente en i Tyskland, bytte delene og selge den enten som import til Norge eller back to the good old Germany. Får se.