Rasmus Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Har en bekjent som har en 420sel som ikkje starter. Når en vrir om nøkkelen får en tenning,men ingenting skjer på siste hakket der de skal sei wroooom Er ditte noke so enkelt som tenningslåsen? Va de fyste eg tenkte på. Håper dokke har noken gode råd Quote
Alexander Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Angående tenningslåsen: Jeg hadde et lignende problem på 124en når tenningslåsen sluttet å fungere., dvs. den låste seg rett før siste hakket. Veldig pussig. Fant ut at det sitter en kontakt på baksiden av fremre torpedovegg på venstre siden jeg kunne kortslutte for å sette i gang startmotoren. Sjekk opp om det finnes noe slikt på 126 også, eventuelt sett strøm rett på starteren for å se om den går rundt. Quote
Marko Pedersen Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 Hadde samme problem på min 220cdi. Der var det releet til starteren som hadde dårlig kontakt Quote
Rasmus Posted August 19, 2009 Author Posted August 19, 2009 Skal sjå på d i morga prøvde å skru ut bakre del på tenningsløse for å vri om med et skrugjent.....vakje rare plassen. endte opp med krokfingra Quote
Ludvig Posted August 19, 2009 Posted August 19, 2009 hey du prøvd å dunke på startrelet? mener disse har det Quote
Rasmus Posted August 20, 2009 Author Posted August 20, 2009 Har prøvd de meste i dag. kortslutta starter og ingenting skjer,so går ut fra et den har tatt kveld. Quote
Rasmus Posted August 26, 2009 Author Posted August 26, 2009 var startaren som var problemet. Skifta den i dag starta ved fyste slag Quote
Recommended Posts