HolgersEN Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Vil bare lage en liten tråd om turen jeg har til Nurburgring...!!! - Søndag klokken 12.00 reiste vi fra Sandnes for og kjøre ned til Kristiansand hvor vi skulle ta båten over til Danmark. 16.30 går og snuten vår er vendt ned mot das ring :D Vel fremme i Hirtsalts klokken 20.00 så kopler jeg inn "reser" gearet og rusler nedover Danmark for og komme ned til Kolding hvor første natten skal soves.! - Mandag morgen står vi tidli opp for og få en god porskon med frokost før vi kjører ned til ringen, timenne går og jeg blir mer å mer varpesyk på kjøringa på banen som er om få timer så klarte 230 kmt nedover med bilen og 220 kmt på flat vei på autobahn Vel fremme på Hotel Dorint i Nurburg så raser jeg inn for og få rom nøkkelen for så å tømme bilen for bagasje slik banekjøringa kan begynne med meg innkludert klokken 17.15 Etter et par runder så begynner jeg og bli varm i trøya, noe som vil si at horna kommer ut og pedalen bunner gulvet.! Etter jeg har kjørt til klokken 19.30 da banen stenger, så bærer det til Adenau for og få i litt fast føde med någe attåt Etter maten så er det opp til hotellet for og parkere bilen slik vi kan få noe som er godt og kaldt i glasset - Tirsdag morgen/dag så kunne formen vært bedre av en eller merkeli grunn Så blir ikke til at vi forlater hotellet før utpå dagen og da tar vi en cruising tur rundt om i distriktet før banekjøringa begynner Kjøringa begynner og jeg merker at banen sitter i kroppen så pedalen blir tung eller alt er relativt da det ikke er et børseskudd jeg kjører MEN funker 100% i svingenne så da er jeg fornøyd.! Må si at jeg fikk et stort glis + en tommel fra 2 karer i en Porche GT3 fra Nederland da jeg tar forbikjøring sladdende på utsiden i ene svingen... Er ikke så vanli og se en S204 fra Norge komme flaksende gjennom svingenne på den måten Etter endt kjøretur så var det ut og få noe mat i pelsen, så nå sitter vi på hotellet og slapper litt av før vi skal ut på livet som er rett borti høgget Myser ut i horisonten for og se om noe skjer snart Her kommer Super Speed 1 og henter oss Står klar i køen vi Denne her var dønn strøken...!!! Detta var et spesielt syn Snakker vi asfalt kant eller? Tok livet at litt av innsekts kolonien i Tysklnad gitt, den mest røde fikk navet Trygve fant jeg ut Nice biler parkert i hotel parkeringa eller? S204 when the sun is going down Fikk noen "papparatzi" bilder fra bilen utpå banen også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aussie Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Ja, du har gode dager du. Hvor mye kommer du opp i på den lengste strekka på ringen ?, Ha en ellers god ferie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Stormyr Posted August 18, 2009 Share Posted August 18, 2009 Trivelig og morsom lesning det her. Det var ikke reint småtteri som sto parkert i den hotell garasjen.. :shock: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gunsen Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Må være en fantastisk tur, litt nysgjerrig her, hva slags rundetider fikk du med bilen din? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 19, 2009 Author Share Posted August 19, 2009 Ja, du har gode dager du. Hvor mye kommer du opp i på den lengste strekka på ringen ?, Ha en ellers god ferie. Får ikke så mye fart på langstrekket på grunn av at en må inn midt på strekket for der er pitten som en må innom for og betale for en ny runde.! Pluss at jeg bruker langstrekket før pitten på og kjøle ned bremser og motor før jeg dundrer utpå igjen Men har vært oppe i 200 i ene dumpa og da skal jeg love dere at en fikk sug i magan da bilen blir trykka ned i bakken Er helt kanon og være her, ligger på 27 grader å sol så været er virkeli en suksess.! Må være en fantastisk tur, litt nysgjerrig her, hva slags rundetider fikk du med bilen din? Ikke prøvd rundetid med 204`en faktisk Hadde 10.03 med S203`en jeg hadde utpå i fjord. Skal klare bedre tid med 204`en uten tvil da den sitter som et klister på veien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 ...Det var ikke reint småtteri som sto parkert i den hotell garasjen.. :shock: Hvor da?? Så bare én Mercedes jeg.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
viper Posted August 19, 2009 Share Posted August 19, 2009 Misunnelig!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 19, 2009 Author Share Posted August 19, 2009 Nytt fra året er Ring Werk hvor de har utroli mye kule butikker (Ferrari shop, Aston Martin shop+++++++), akteviteter og ikke minst rå lekre biler og se på Her er litt av innholdet på Ring Werk.! Inne på hotellet vi bor på er det bil prega vert fall SWEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET KJERRE.....C63 AMG...!!!ME LIKE :D Her er utsikten fra hotell rommet...Rett på Grand Prix banen...SWEEEEEEEEET...Er motrosykkel kjøring her hele dagen Nurburg borgen ser vi også fra rommet, var oppe i dag og sjekk den utsikten...!!! Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt borte ser vi litt av traseen til ringen. Sære greier for og si det slik En MEGET rar Sprinter :lol: Syns denna var ganske pen jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 23, 2009 Author Share Posted August 23, 2009 Klatrevegg på en barvegg rett over hotellet vi sov på Traff på et sykt uvær på vei til Innsbruck, hagle like store som golfballer...! Resulterte i at ALL trafikk stoppa på autobahn :shock: Var veteranbil løp i en by rett ved Sankt Anton.! MYE snadder og se, men passerte bare da vi skulle videre VEIARBEIDS KØ oppi dalstrøka...! HATER kø :( Etter 39 runder på banen med aktiv kurbskjøring så er resultatet slik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Etter 39 runder på banen med aktiv kurbskjøring så er resultatet slik Du tok rett og slett en "Johnny" altså :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 23, 2009 Author Share Posted August 23, 2009 Jupp Jupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 23, 2009 Author Share Posted August 23, 2009 Ble kjent med folka som eide disse bilenne.! En S63 AMG og en SLK350 :D I steikende sol og 28 grader så var det MASSE folk som samlet seg rundt om på banen for se på kjøringa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 23, 2009 Author Share Posted August 23, 2009 Vi var som "brødre" en periode Han lå bak meg hele tiden og ville ikke kjøre forbi...Hmmmmmmmmmmmmm...mon tro om han likte bilen min? Jeg likte hans E220 CDI med AMG pakke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Egentlig er det vel imponerende at dekket henger med 39 runder på ringen? Det er mange mil det ... Kjenner jeg blir en smule misunnelig her jeg sitter, ja Godtar de prøveskilter der nede nå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Steike Terje, ser ut som du har hatt en alldeles snadder bilferie Virkelig maaange runder du har fått lagt ned Dersom dekka er det eneste som har gitt etter så er det imponerede, høres jo ut som det har vært godt og varmt. Vogna di er jo nokså rett i hjula og ikke satt opp for harde kurver så de hjula har nok klaget og båret seg når du har lagt på runde etter runde Da venter jeg spent på om det er noen interessant på reperasjonslista etter bilen har vært på service Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 25, 2009 Author Share Posted August 25, 2009 Egentlig er det vel imponerende at dekket henger med 39 runder på ringen? Det er mange mil det ... Kjenner jeg blir en smule misunnelig her jeg sitter, ja Godtar de prøveskilter der nede nå? Var flere som kjørte med prøveskilter og tollskilter utpå banen, bare de hadde med forsikringsbevis så var det ikke noe problem Er kommet hjem nå i natt og må si at du har grunn til og være misunneli da det har vært en KANON tur fra dag en av :D En runde er 2 mil og 2 kilometer + noe til HÅPER JEG KAN FÅ MED MEG EN JENG FRA MBE NESTE ÅR...!!! :D Steike Terje, ser ut som du har hatt en alldeles snadder bilferie Virkelig maaange runder du har fått lagt ned Dersom dekka er det eneste som har gitt etter så er det imponerede, høres jo ut som det har vært godt og varmt. Vogna di er jo nokså rett i hjula og ikke satt opp for harde kurver så de hjula har nok klaget og båret seg når du har lagt på runde etter runde Da venter jeg spent på om det er noen interessant på reperasjonslista etter bilen har vært på service Har STORKOST meg for og si det slik :D Var sjokka da jeg så hvor ille dekka så ut Rart i grunnen at det har sjedd da jeg kjørte noen runder og så inn for og kjøle ned bil, dekk, bremser og ikke minst meg selv for så og ta noen runder til Må si at 19" hjul ikke er ideelt på bane, var bedre med 17" som jeg hadde på S203`en i fjord når jeg var nede med den. Skal sjekke i dag om hva det koster med 18" banedekk til 18" AMG felgenne som fulgte med bilen Var innom 5 dekksjapper i dag før avreise for og se om jeg kunne få tak i 2 nye fordekk... 225 bredde JA 35 profil NEI 19" NEEEEEEEEEEEEEEEEEI Ingen hadde 19" dekk på lager, det alle satt inne med var 215/45R17 og 225/45R17 Nytter lite da med 19" felger.! Var på nippet til og kjøpe 2 hjul og hive 19" hjula baki, men fant ut etter en stund at vi får kjøre og håpe det holder hjem Fylte i godt med luft for at den ikke skulle være i kontakt med sidenne hvor det ikke var mer igjen og korden var på gang.! Etter flere stopp for og se om det ble verre så kom vi oss vel hjem og dekket er likt som når vi starta i morges med 1210,7 mil på telleren FYTTI grisen for en kanon tur vi har hatt...!!! Noe av det beste var at jeg stilte inn navien fra Sankt Anton - Nurburgring da vi var der noen dager, under trykkingen så har jeg har klart å få den til og ta den korteste ruten.! Noe som gjor at vi havna innom Sveits DVS at jeg ikke merka at jeg var i Sveits før jeg syns bensinprisenne var skrevet på en annen måte enn Euro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 Ser ut som du har hatt en fantastisk tur, kunne absolutt vært interessant og vært en gjeng fra MBE nedover Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 25, 2009 Author Share Posted August 25, 2009 Ser ut som du har hatt en fantastisk tur, kunne absolutt vært interessant og vært en gjeng fra MBE nedover Vært helmax :D Håper og få til en felles tur nedover neste år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 25, 2009 Author Share Posted August 25, 2009 Bilder fra Hirtsalts rett før båten legger fra kai...!!! Trist og reise hjem etter ei så fantastisk uke som har vært http://www.raceinfo.no/temp/212%20coupe%20++++%20002.JPG[/img] http://www.raceinfo.no/temp/212%20coupe%20++++%20003.JPG[/img] Hold på og flire meg ihjæl når jeg så denna mannen som lette etter tomflasker oppi kontainere på kaia :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 25, 2009 Author Share Posted August 25, 2009 Her er bilde av venstre forhjul Nye dekk forand ble montert i dag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Stormyr Posted August 25, 2009 Share Posted August 25, 2009 http://i282.photobucket.com/albums/kk265/Terje-H/Lye002.jpg Hahaha.. Var spist godt av på kanten der. Tenker det var godt for "muslingen" å få på nye sko.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 25, 2009 Author Share Posted August 25, 2009 http://i282.photobucket.com/albums/kk265/Terje-H/Lye002.jpg Hahaha.. Var spist godt av på kanten der. Tenker det var godt for "muslingen" å få på nye sko.. Muslingen var i ekstase etter at den fikk nye sko + fikk en real vask Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted August 26, 2009 Author Share Posted August 26, 2009 I dag fikk jeg bestilt 225/40R18 banedekk, så nå er jeg klar til neste besøk på Nurburgring Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts