Jump to content

spm ang A 124

Rolf Åge

Recommended Posts

Digger A124, helt konge biler, har en kamerat her på vinger som har en, fy for en nydelig bil. og GARANTERT km på litt i overkant av 120.000 ingen slitasje på interiør/seter osv, helt strøken... sikle sikle...

rust er vell på samme plassene som andre 124 :) på min var det kommet rust imellom bakfangeren og baksjermen, sån sirka mitt imellom baklyse og hjulbuen. men d kan no hende d bare var min da :) jeg hadde problemer med nakkestøttene sjøt seg opp heile tiden, var noen veltefølere under bilen som var lit dårlige.

Erfaring fra min bekjente's A124, kan synes en boble under venstre baklykt, noe overflaterust på et par steder venstre hjulbue bak. Annet enn det fantes det ingenting jeg kunne finne på den... det er en 96modell om jeg ikke husker alvorlig feil...han har hatt den fra kmstand 81.000 og har ikke gjort annet så vidt jeg vet enn å skifte bremser og olje og bakre potte, som røk pga et feste(gummiring?) røk av...

Venstre bakskjerm og plata der knappen til bakluka sitter ble lakka for et par år siden.. plata var det rust rundt knappen+ ir motaket. (dette er sjekket å fungerer) Bakskjerm blei lakka pga parkerings bulker.. samt front og bakfanger.. pga litt sprekker..

Dørene hadde litt rust der sacco slutter, de blei lakka opp at i vår.. (begge)

Nakkestøttene fungerer helt fint, går opp og ned etter som det blir trykt på knappen. følerene sitter vel på hver berebru bak? de såg ok ut..

Kan det ha noe med senking å gjøre at dine spratt opp??

Hva koster en kalesj på en slik bil?

Er ikkje kritisk, men byner å bli litt slitt der den blir knekt når du bretter ned taket..

Skal i tenke boksen nå.. så får vi se :D

Min var veldig lav bak, den nye eieren kjøpte nye senkefjærer og demper på begge sidene, da ble den litt høyere :) da jeg ødela følerene kjøre jeg med 3 stk bak, og det kom ein ganske stor hump i veien, så jeg knekte begge følerene :S.

Om dem noen gang spretter opp må du skru av og på tenningen og holde knappen nede "for opp" til du hører ett "klikk" så kan du kjøre dem ned igjen :)

Ellers så er det ein super bil, som du får ein del oppmerksomhet med :)