Jump to content

Tips til nytt eksosanlegg, bakre del, S210 E320T

Arne Henriksen

Recommended Posts

Hallo!

Bakre del av eksosanlegget mitt er noe slitent - det var blant de tingene jeg merket meg da jeg kjøpte bilen, så jeg lurte på om noen har erfaringer med uoriginale løsninger her?

Skal ihvertfall ha blanke utblås, gjerne rustfritt hele greia og det gjør ikke noe om det blir littegranne mer sekserlyd, men IKKE sånn at det blir bråkete inni bilen, eller at man ikke kan starte tidlig om morgenen uten å vekke hele nabolaget...  8)

Tips til fornuftig løsning på dette?

Anbefaler at du tar kontakt med Ferrita i Norge eller Sverige ang. spesialtilpasset eksosanlegg i rustfritt stål. De bygger anlegget helt etter ditt ønske mhp lyd og utseende, og det til en god pris. Det er flere klubben som har Ferrita på bilene, bl.a Thor Egil, som har en av de fineste S124 i klubben og hylla full av premier:

http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=12374.msg91300#msg91300

Jeg hadde selv standard Ferrita rustfritt eksosanlegg på min tidligere S124 som kostet mindre enn uorginalt ikke-rustfritt som tilbys her i Norge. En lett omgang med Autosol på bakre potte og utblås gjorde susen og jeg ble stoppet flere ganger på gata av folk som hadde kjørt bak meg og lurte på hva slags stilig eksosanlegg jeg hadde på bilen  8)

www.ferrita.com

www.ferrita.no

S210 lider vel av samme syndrom som S124. Potta ligger vel på tvers rett bak fangeren og det er svært få sportslige uoriginale alternativer til denne. Tror Ferrita blir eneste alternativ. (Om man ser bort i fra Brabus, Lorinser, Kleemann, AMG og Carlsson). Men det er absolutt ikke noe dårlig alternativ. Svenskene er best på pris ;-)

• 5 months later...