Jump to content

300tdt 91 mod

Guest hst

Recommended Posts

hei. har et problem som kommer og går på bilen min. det er en 300 tdt 91 mod. ved litt kraftig gasspådrag holder den litt igjen og så kommer den med bra kraft.dette skjer ikke alltid.noen som har peiling hva dette er.

hei. har et problem som kommer og går på bilen min. det er en 300 tdt 91 mod. ved litt kraftig gasspådrag holder den litt igjen og så kommer den med bra kraft.dette skjer ikke alltid.noen som har peiling hva dette er.

Vanskelig å si hva det kan komme av.

På venstre innerskjerm sitter det en sak som skal kutte dieseltilførselen hvis turbotrykket blir for høyt. Denne har jeg lest at kan tettes igjen, og derved vil ikke bilen mate mer diesel etterhvert som trykket øker.

Ta av slanger og rør og sjekk om det er åpning. Du kan også prøve å bypasse ventilen ved at røret fra innsuget går rett ned til dieselpumpa

hei.bypasa ventilen som sitter på venstre innerskjerm slik at det ble direktekobla mellom innsuget og pumpa.prøvekjørte bilen og virket veldig bra.bilen reagerte veldig greit med alle typer gasspådrag.er det mulig å åpne denne ventilen og er det skadelig og kjøre uten.

takker for svar

hei.bypasa ventilen som sitter på venstre innerskjerm slik at det ble direktekobla mellom innsuget og pumpa.prøvekjørte bilen og virket veldig bra.bilen reagerte veldig greit med alle typer gasspådrag.er det mulig å åpne denne ventilen og er det skadelig og kjøre uten.

takker for svar

Jeg vet ærlig talt ikke. Jeg ville forsøkt å begynne med å rense den. Vet du om det er justert noe på turbotrykket ditt?

Jeg tror denne vil stenge hvis trykket passerer 1,3 bar. Da vil det mates mindre diesel. Mulig den trenger justering? Jeg har ikke klådd noe på den, så jeg vet ikke.

Du kan jo prøve å søke litt på nettet. Prøv med "alda" , "OM603" , "over boost protection" i ulike kombinasjoner.

takker for svar. jeg har bare hatt bilen i et halvt år så vet ikke om det er skrudd på turbotrykket. får prove tipset ditt og søke litt på nettet.