Jump to content

Risting på tomgang

Recommended Posts

Guest RealOzzy
Posted

Hei,

bilen min har begynt å riste kraftig på tomgang. Ristingen er såpass at det er ubehagelig å sitte i bilen. Ristingen forsvinner på ca. 1200 o/min. Motoren høres ikke ut som om den går på 5 syl eller færre. Følgende er nytt: motorfester, plugger/ledn/rotor/fordelerlokk.

Noen ideer?

Mvh,

Guest mercemæn
Posted

Dårlig pluggledning(er) ? har nøyaktig samme problemet på min, men den hører du veldig godt at går på 5 sylindre eller færre.. Går den på tomgang da? Selvom det rister mener jeg..?

Guest Gladibenz
Posted

Hadde samme problemer med min 1990 300E etter at jeg skiftet plugger.

Kjøpte pluger på en bensinstasjon å fikk champion s9ycc. Etter dette ringte jeg Mercedes å fikk vite at på min bil skulle det være s10ycc. Dette var i Tromsø. De var fri for plugger så jeg tenkte at jeg skulle prøve NGK plugger, men i omreggnings tabellen deres ble det som skulle tilsvare s10ycc helt feile plugger. Var så senere inne på Mercedes på Sortland, der gikk de inn i registeret å sjekket når motoren min var produsert, og fant ut at jeg skulle ha Champion s12ycc. Tilslutt satt jeg inn NGK plugger, da ble bilen bra.

Guest Eivind Soltvedt
Posted

s10ycc er detsom skal brukes på M103-300 motoren, forskjellen på s9ycc og s10ycc er varmeverdi.

feil varmeverdi kan medføre ukontrollert detonasjon mener jeg å huske fra moped-tiden min! ;)

Guest amorino
Posted

... ukontrollert detonasjon!! Send pluggene til Irak!!

Guest AMG_BRABUS_CARLSSON
Posted

makan til dirring skal dere lete lenge etter, sett dere i bilen min, rene jordskjelv jo, skulle nettopp til å åpne nytt emne om det men så leste jeg dette.

er det virkelig tennplugger det er feilen?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...