Jump to content

Bruktbil-import fra England

CHARLIE

Recommended Posts

Hvordan er bruktbilprisene i England kontra tyskland? Har så smått begynt å lure litt på om jeg skulle fått hjem en 600 for å hugge. Trenger litt kostbare deler selv etterhvert til min 600. Tanken var å beholde det jeg trenger selv, og selge resten i deler. Hvordan er det forresten å bli kvitt et slikt chassiet? Må man betale hos hugger for å bli kvitt en slik bil som kun er momset inn? Noen som vet hvordan/hvor man søker etter bruktbiler i England?

Hvordan er bruktbilprisene i England kontra tyskland? Har så smått begynt å lure litt på om jeg skulle fått hjem en 600 for å hugge. Trenger litt kostbare deler selv etterhvert til min 600. Tanken var å beholde det jeg trenger selv, og selge resten i deler. Hvordan er det forresten å bli kvitt et slikt chassiet? Må man betale hos hugger for å bli kvitt en slik bil som kun er momset inn? Noen som vet hvordan/hvor man søker etter bruktbiler i England?

Jeg vet ikke pris på gamle 600er, men 124 er rimelig i forhold til Tyskland.

Vraket blir du stort sett greit kvitt, men får ingen vrakpant for det. Er du heldig, så kan du "gi bort mot henting", så blir det enkelt :-)

Bare vær obs på at engelskmenn generelt er dårlige til å ta vare på tingene sine, og at det ruster mye der borte. Mitt inntrykk er at de enten er skeptiske til å selge til utlendinger, eller de blir veldig glad, for da kan de bli kvitt noe skrot uten at vi kommer etter dem.