Jump to content

(Frodes) 1993 320TE

Frode

Recommended Posts

Da har vi (Jeg, Thomas, Bernt og Svenni) kjøpt oss en 1993 320TE varebil, importer til Norge i 2000, overtatt av siste eier i 2003.

Grunnen til at det står Frodes 320TE er at den står registrert på meg.... :P

Farge: 199 Blauswartz metallic... passet jo rimelig greit for min del... :lol:

5 trinns Automat, ASD, El vindu, el speil, takluke, AC, + standard på stasjonsvogn med høyderegulering og servo lukking/låsing av bakluke.

Tror det var det som var av utstyr..... :P

Bilen er kjørt litt langt ca 390`km, men er i usedvanlig god stand selv om den har nærmest stått i ro det siste året....

Automaten var overhalt for 2 år siden for 15000,- og toppakningen var byttet for vel 40`km siden hos Nilsen motor i Stavanger, der gikk dem også over kammer etc og det skal tilsynelatende være bra.

Var ute å kjørte med den i går, går greit, ingen tikking fra motor, litt ulyder og "røsk" i drivverk så her er sikkert det som er av gummi slitt ut, men ellers er den fast i fisken og har gode bremser. :lol:

Det som ikke virker er vindusheisen på venstre side, her er tannhjulet gåent (hører der snurrer og knatrer i døren).

Vifteapparatet hyler og lager merkelige lyder, og så lekker automaten. :lol:

Årsaken til lekkasjen i automaten fant vi når vi tok den på bukken i går, et aludeksel på automaten var løsnet og lå nedi festet til automaten bak..... så vi gjør regning med at den blir good når dekselet kommer på igjen. :P

Chassi og karosseri er veldig bra, det er litt rust på framskjermene, eller er det så å si "strøkent" når det gjelder rust på understell, dører, panser, tak og bakluke.

Planen med bilen: det blir ei "delehore", den blir nok plukket ned i atomer i løpet av høsten, så om vi selger noe er vel usikkert for det meste på denne bilen er så bra at det er bedre å lagre deler for uheldige sjåfører i stavanger avd.... :P

Uansett så har "vi" vedtatt at det vi får av "inntekt" på denne bilen går rett i "kassen" til stavangeravd. 8)

Bernt har noen bilder som han sikkert snart hiver inn her..... :P

Vi kommer til å legge frem "fremdriften" i denne tråden og informere om hvor de forskjellige delene går hen og hvordan blien ser ut etterhvert som demonteringen går fremover.

Juhu, endelig er jeg med på delebil sammen med de store gutta - betyr det at jeg endelig er akseptert?!  :lol:

Dette blir gromt som fy, det er nesten sånn at jeg har lyst til å utsette flyttingen for å få vært med på plukkingen! Nå gjenstår det bare å få delekabalen til å gå opp, slik at alle fire blir fornøyde med investeringen. :-D

Én ting dog; Siden bilen er tatt inn i 2000, og den er registrert som varebil - betyr ikke det at chassiset kostnadsfritt kan omregistreres til personbil neste år? I så fall burde jo karosseriet gå til en ivrig sjel som har lyst til å hente inn en fin M104-S124 fra Tyskland......... ;-)

Karrosseriet er veldig bra og ja, det er neste år en kan sette i setene bak.... om chassiet får et liv etter døden får vi se på....hvis det er noen som klart er intressert og legger penger på bordet så kan vi selvsagt diskutere det..... :lol: 8)

Frode, når skal du oppom i morgen.

Tenkte å ta en komptest på motoren

Send meg en sms når du har tenkt deg opp så blir jeg med, tenkte å holde bilen hel til mandagstreffet så alle kan få ta en titt før vi begynner å plukke deler. :P

Tar du med fotoapparat.??