Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nå har jeg vært på fire ukers ferietur (Askim - Lofoten - Alta - Østfinmark - Altamed hvor jeg har kjørt ca 5500 kilometer. Turen har forsåvidt gått greitt, og bilen har vært en nytelse å kjøre, men et par problemer har dukket opp :?

For det første har lengdejusteringen av rattet sluttet å fungere (elektrisk justering). Opp og ned går greitt. Jeg hører at et rele aktiviseres når jeg prøver å justere, men ingenting skjer. Irriterende, men heldigvis er den stillingen rattet står i perfekt for meg. Har noen opplevd det samme, og hva ble eventuelt gjort for å rette dette?

Et annet problem er at bilen trekker dårlig fra 5000 rpm til rødstreken ved full gass. Ingen rykking eller lignende, bare dårlig effekt. Ved mindre gasspådrag drar bilen bedre frem til den girer. (luftmassemåler?).

Det tredje problemet er at jeg har klart å slite ut begge bakdekka helt på denne ferieturen (nye dekk i vår). Slitasjen er mest på midten av dekka, men også mot innsiden. Regner med at problemet er en kombinasjon av feil instilling av hjulvinkler og litt høyt lufttrykk (42). Skal ta en firehjulskontroll for å sjekke dette. Jeg merket imidlertid ingen ting unormalt under kjøring, bilen var helt stabil.

Posted

Ang. dekkslitasjen:

I tillegg til at du tydeligvis liker å gi bånn gass? :lol:

Posted
Ang. dekkslitasjen:

I tillegg til at du tydeligvis liker å gi bånn gass? :lol:

Skjønner ikke hva du snakker om :oops: Holder da alltid fartsgrensene jeg... :twisted:

Nei, faktisk så kjørte jeg ganske pent på denne turen. Skal få tatt en firehjulskontroll på bilen i løpet av uka.

Posted
Skjønner ikke hva du snakker om :oops: Holder da alltid fartsgrensene jeg... :twisted:

:lol: :lol: :lol: