Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvor kommer alle Mercedes-Benz SLK ifra ?

selgeren skriver på slutten av teksten at den ikke er "tyskimport "

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17305341

jeg har nå alltid trodd at alle SLK er ifra Tyskland ?

er ikke Tyske biler et kvalitetstsempel i seg selv ?

eller er denne bygd av tyvgods fra andre land ?

Eh.. ?

Med "tyskimport" menes altså bruktimport, selv om alle biler (utenom Troll og Think og de der andre sære el.bilene) er importert.

Posted

Ja , jeg skjønner hvor han vil hen, men er biler fra Tyskland i dårligere teknisk tilstand en biler som er førstegangsregistrert i Norge ?

Jeg tror ikke det , men uansett så er jo alle som importerer tyske bruktbiler "alltid" en "Werkswagen" unasett hvordan brakkeriggen deres ser ut.

Vet at BOS hadde (muligens de har ennå) et oblat til å feste i vinduet på at bilen er kjøpt  ny i Norge.

Jeg har nå intrykk av at bruktbiler og da spesilellt firmabiler i Norge ikke får den behandlinge de fortjener.

Jeg kjenner mange som har flotte firmabiler og gratis vask og service , mens de selv går i dress på kontoret og bilen bærer preg at de jobber som søppelkjørerer. og dersom du skulle være så uheldig å måtte sitte på med dem;  undskylder de seg med at de har barn i bilen eller at statoilkoppen akkkurat hadde veltet i bagasjerommet....

mens det ser ut som staoilkoppen har veltet ukentlig siden bilen var ny...

Poenget mitt er at biler som er kjøpt nye i Norge ikke nødvendigvis og snarere tvert imot er dårliger behandlet en de bilene de virkelige gode/seriøse  bruktbilimportører fremskaffer. fra Tyskland selv om de tilfeldigvis ikke er en Werkswagen, men kansje er advokat eller en konsulent som har eid den før....

Posted

Man selger litt lettere og til bedre pris hvis bilen er førstegang registrert i Norge. Historikken er lettere å spore også.

Min er bruktimportert av BOS. Likevel er det plent umulig å få ut hva som skjedde de første 18 månedene av bilens levetid. To merkeforhandlere og BOS bilskade har prøvd for meg uten hell. Ikke at det gjør så mye.

Posted

Ja , jeg skjønner hvor han vil hen, men er biler fra Tyskland i dårligere teknisk tilstand en biler som er førstegangsregistrert i Norge ?

Som Sven Håkon sier, så bygger det nok på gamle fordommer om juks med km og ukjent historikk ved (brukt)import.

Rent personlig vil jeg heller ha en bil som er kjørt rundt i Tyskland store deler av livet, enn en som bare har vasset rundt i saltlaken her.

Poenget mitt er at biler som er kjøpt nye i Norge ikke nødvendigvis og snarere tvert imot er dårliger behandlet en de bilene de virkelige gode/seriøse  bruktbilimportører fremskaffer. fra Tyskland selv om de tilfeldigvis ikke er en Werkswagen, men kansje er advokat eller en konsulent som har eid den før....

Helt enig.

Jeg så da for en stund siden i en annonse det var linket til herfra "solgt ny i Norge, og derved fritatt for redusert annenhåndsverdi"  :roll:

Posted

Grunnen til det er at personvernet er ganske sterkt i Tyskland - forhandlerne har ikke lov til å utlevere denslags opplysninger uten skriftlig samtykke fra daværende eier (som da også eier "rettighetene" på denne informasjonen). Dette var i grove trekk det en tysk kjenning i 201-miljøet fortalte meg.

Posted

Hvor kommer alle Mercedes-Benz SLK ifra ?

selgeren skriver på slutten av teksten at den ikke er "tyskimport "

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17305341

jeg har nå alltid trodd at alle SLK er ifra Tyskland ?

er ikke Tyske biler et kvalitetstsempel i seg selv ?

eller er denne bygd av tyvgods fra andre land ?

Tror du seriøst at bilen (en MB SLK) er bygget i Norge??? :lol:

Han mener nok at den ikke er Tysk BRUKTimport ja! :)