Chriss Benz Posted August 10, 2009 Posted August 10, 2009 Noen som har prøvd denne nettbutikken? Jeg er på jakt etter klargass lykter, men lurer på om det kommer på noen ekstra kostnader som toll og moms og sånn? Jeg har valgt NOK inkl moms, men kan aldri helt vite om utenlandske nettbutikker. Quote
SigurdB Posted August 10, 2009 Posted August 10, 2009 Styr unna! Veldig mange som ikke har fått varene eller har hatt store problemer med leveransen fra de. http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=30070.0 http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=5730.0 http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=8916.0 http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=7820.0 Quote
ØHN Posted August 10, 2009 Posted August 10, 2009 Nei nei. Jeg skal aldri mer handle derfra. En dyrkjøpt bedr**en erfaring. Quote
Chriss Benz Posted August 11, 2009 Author Posted August 11, 2009 Takk for korte og greie svar! Da blir det ikke noe derfra hvertfall Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 12, 2009 Posted August 12, 2009 Det er jo egentlig helt utrolig, at slikt kan skje. Er det ikke samme eieren som driver forumet? Å få SÅ dårlig kritikk må da være kroken på døra for en slik shop. Vi er mange Mercedes entusiaster, og slikt sprer seg jo som ild i tørt gress. For hver eneste tapte kunde, så må det opparbeides minst 50 nye. Ett forum med mange aktive brukere, så blir det tapt ekstremt MYE. Quote
FrodeS Posted August 13, 2009 Posted August 13, 2009 Det er jo egentlig helt utrolig, at slikt kan skje. Er det ikke samme eieren som driver forumet? Å få SÅ dårlig kritikk må da være kroken på døra for en slik shop. Vi er mange Mercedes entusiaster, og slikt sprer seg jo som ild i tørt gress. For hver eneste tapte kunde, så må det opparbeides minst 50 nye. Ett forum med mange aktive brukere, så blir det tapt ekstremt MYE. Det er veldig rart. Med hele mbsca-forumet "i ryggen" som gode ambassadører for shoppen, burde han kunne solgt MYE om han hadde hatt god service. Quote
SigurdB Posted August 13, 2009 Posted August 13, 2009 Beste tipset er enten å kjøpe hos http://autoroyal.no/ eller på ebay.com. Dollaren er nedpå 6'ern igjen nå, så et sett med klarglass lykter er veldig billig der. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 13, 2009 Posted August 13, 2009 Det er jo egentlig helt utrolig, at slikt kan skje. Er det ikke samme eieren som driver forumet? Å få SÅ dårlig kritikk må da være kroken på døra for en slik shop. Vi er mange Mercedes entusiaster, og slikt sprer seg jo som ild i tørt gress. For hver eneste tapte kunde, så må det opparbeides minst 50 nye. Ett forum med mange aktive brukere, så blir det tapt ekstremt MYE. Det er veldig rart. Med hele mbsca-forumet "i ryggen" som gode ambassadører for shoppen, burde han kunne solgt MYE om han hadde hatt god service. Kan det også være at det blir mye surr pga at alt blir sendt fra Sverige? Quote
Chriss Benz Posted August 13, 2009 Author Posted August 13, 2009 Det er jo egentlig helt utrolig, at slikt kan skje. Er det ikke samme eieren som driver forumet? Å få SÅ dårlig kritikk må da være kroken på døra for en slik shop. Vi er mange Mercedes entusiaster, og slikt sprer seg jo som ild i tørt gress. For hver eneste tapte kunde, så må det opparbeides minst 50 nye. Ett forum med mange aktive brukere, så blir det tapt ekstremt MYE. Det er veldig rart. Med hele mbsca-forumet "i ryggen" som gode ambassadører for shoppen, burde han kunne solgt MYE om han hadde hatt god service. Kan det også være at det blir mye surr pga at alt blir sendt fra Sverige? Tror ikke det har noe å si at det kommer fra Sverige, jeg har kjøpt masse fra svenske sider uten problmer Quote
FrodeS Posted August 13, 2009 Posted August 13, 2009 Det er jo egentlig helt utrolig, at slikt kan skje. Er det ikke samme eieren som driver forumet? Å få SÅ dårlig kritikk må da være kroken på døra for en slik shop. Vi er mange Mercedes entusiaster, og slikt sprer seg jo som ild i tørt gress. For hver eneste tapte kunde, så må det opparbeides minst 50 nye. Ett forum med mange aktive brukere, så blir det tapt ekstremt MYE. Det er veldig rart. Med hele mbsca-forumet "i ryggen" som gode ambassadører for shoppen, burde han kunne solgt MYE om han hadde hatt god service. Kan det også være at det blir mye surr pga at alt blir sendt fra Sverige? Det burde det ikke bli. Andre får det til helt fint. Quote
Guest Challenger Posted August 13, 2009 Posted August 13, 2009 Sammenlignet noen priser med Auto Trio i Oslo,og disse kom bedre ut på det meste. Sliter også med at MBSCA Shopen ikke svarer på mail før det har gått lang tid. Enig med ovenstående vedrørende Ebay. Mye rimeligere på Ebay Usa en både Ebay Tyskland og MBSCA Shopen. Stort sett rask levering av de fleste deler.10-14 dager med vanlig postgang. Quote
Chriss Benz Posted August 15, 2009 Author Posted August 15, 2009 Sammenlignet noen priser med Auto Trio i Oslo,og disse kom bedre ut på det meste. Sliter også med at MBSCA Shopen ikke svarer på mail før det har gått lang tid. Enig med ovenstående vedrørende Ebay. Mye rimeligere på Ebay Usa en både Ebay Tyskland og MBSCA Shopen. Stort sett rask levering av de fleste deler.10-14 dager med vanlig postgang. Men hvordan er det å kjøpe via Ebay? Hva kommer på av ekstra kostnader og sånn? Må man bruke paypal? Quote
FrodeS Posted August 15, 2009 Posted August 15, 2009 Sammenlignet noen priser med Auto Trio i Oslo,og disse kom bedre ut på det meste. Sliter også med at MBSCA Shopen ikke svarer på mail før det har gått lang tid. Enig med ovenstående vedrørende Ebay. Mye rimeligere på Ebay Usa en både Ebay Tyskland og MBSCA Shopen. Stort sett rask levering av de fleste deler.10-14 dager med vanlig postgang. Men hvordan er det å kjøpe via Ebay? Hva kommer på av ekstra kostnader og sånn? Må man bruke paypal? Frakt må du spørre om. Mva kommer i tilleg hvis varens verdi er over 200 nok. Paypal er å foretrekke. Jeg har best erfaring med handel på ebay når varene sendes fra Hong Kong. Like rask transoprttid som fra England / Tyskland, og billig transport. Quote
Chriss Benz Posted August 15, 2009 Author Posted August 15, 2009 Sammenlignet noen priser med Auto Trio i Oslo,og disse kom bedre ut på det meste. Sliter også med at MBSCA Shopen ikke svarer på mail før det har gått lang tid. Enig med ovenstående vedrørende Ebay. Mye rimeligere på Ebay Usa en både Ebay Tyskland og MBSCA Shopen. Stort sett rask levering av de fleste deler.10-14 dager med vanlig postgang. Men hvordan er det å kjøpe via Ebay? Hva kommer på av ekstra kostnader og sånn? Må man bruke paypal? Frakt må du spørre om. Mva kommer i tilleg hvis varens verdi er over 200 nok. Paypal er å foretrekke. Jeg har best erfaring med handel på ebay når varene sendes fra Hong Kong. Like rask transoprttid som fra England / Tyskland, og billig transport. Når jeg bestiller fra ebay, og det står "Ekstrakostnader knyttet til toll og/eller avgifter er ikke inkludert". Vil det da si at jeg får ekstra regning når varen kommer til tollvesenet? Fant klarglass lykter til ca 1400 NOK og frakt ca 270 NOK. Hva blir ca pris totalt da? Priser i Norge er jo rundt 2600-3000. Jeg har aldri brukt eBay før Quote
Fredrik B Posted August 15, 2009 Posted August 15, 2009 Sammenlignet noen priser med Auto Trio i Oslo,og disse kom bedre ut på det meste. Sliter også med at MBSCA Shopen ikke svarer på mail før det har gått lang tid. Enig med ovenstående vedrørende Ebay. Mye rimeligere på Ebay Usa en både Ebay Tyskland og MBSCA Shopen. Stort sett rask levering av de fleste deler.10-14 dager med vanlig postgang. Men hvordan er det å kjøpe via Ebay? Hva kommer på av ekstra kostnader og sånn? Må man bruke paypal? Frakt må du spørre om. Mva kommer i tilleg hvis varens verdi er over 200 nok. Paypal er å foretrekke. Jeg har best erfaring med handel på ebay når varene sendes fra Hong Kong. Like rask transoprttid som fra England / Tyskland, og billig transport. Når jeg bestiller fra ebay, og det står "Ekstrakostnader knyttet til toll og/eller avgifter er ikke inkludert". Vil det da si at jeg får ekstra regning når varen kommer til tollvesenet? Fant klarglass lykter til ca 1400 NOK og frakt ca 270 NOK. Hva blir ca pris totalt da? Priser i Norge er jo rundt 2600-3000. Jeg har aldri brukt eBay før Jeg vet ikke hva tollen kommer på, men med moms blir det rundt 2-2100,- Så blir nokk noen kroner billigere ja Quote
FrodeS Posted August 15, 2009 Posted August 15, 2009 Når jeg bestiller fra ebay, og det står "Ekstrakostnader knyttet til toll og/eller avgifter er ikke inkludert". Vil det da si at jeg får ekstra regning når varen kommer til tollvesenet? Fant klarglass lykter til ca 1400 NOK og frakt ca 270 NOK. Hva blir ca pris totalt da? Priser i Norge er jo rundt 2600-3000. Jeg har aldri brukt eBay før "selvsagt" er ikke forskjellige land sine tollsatser og slikt inkludert når man handler. Så lenge varen koster over 200 nok, så beregnes det mva på både verdi og frakt. I ditt tilfelle : 1400 + 270 = 1670,- 1670 * 1,25 = 2087,- Regn med en hundrelapp eller så i fortollingsgebyr. Ca. 2200 bør stemme omtrentlig. Det er ikke toll på bildeler, men det er 25% mva på alt som importeres. Hvis du får ting sendt til Sverige og henter der, så kan du ta med deg varer for 3000 / 6000 nok før det skal legges til mva, avhengig av om du var ute av Norge under/over ett døgn. Det er ikke mva internt i EU, så om du bestiller i Tyskland og henter i Sverige, blir det ikke noe ekstra mva, og det er helt lovlig. Quote
Chriss Benz Posted August 15, 2009 Author Posted August 15, 2009 Takk for svar. Greit å høre med noe som har litt erfring før jeg sløeser bort masse penger. Quote
Recommended Posts