Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen her som har overhalt motoren i en 500 sec 82 mod .

Lurer på og gjøre det men frykter no usansylige priser  :?

Kent

Hva mener du når du sier "overhaling" ?

Noen mener de har overhalt når de har byttet plugger, mens andre tenker på å plukke motoren i småbiter og gå over hver minste bit.

Posted

Jeg mener full overhaling av topper , stempel , råder , alt . som du sier til vær minste bit

Skal du gjøre noe selv, eller skal det settes bort?

Posted

Min erfaring er at en 3 liter R6 med 24 ventiler koster ca 25000,- å få overhalt skikkelig, men da slipper en å bytte stempler for det holdt med honing av sylindre og slipe veiv.

Er slitasjen større enn det så må en legge på ca 10000,- for nye stempler etc.

V8 med 2 ventilert topp, bør ikke koste så mye mer da stempelringer til 2 sylindre ekstra ikke koster mer enn 2000,- ekstra, men det kan koste et par hundre ekstra for sliping av topp og honing av ytterligere 2 sylindre......

Så mitt tips vil være rundt 35000,- for en full overhaling.

Men hør litt rundt, det er nok stor forskjell i pris, og det kan svare seg å bruke samarbeidspartnere til klubben når det gjelder innkjøp av pakningsett, register, stemperingsett +++

Du kan også spare endel kroner hvis du hiver sammen blokk og topp(er) selv.....

Hvor holder du til i landet, hvis du holder til i Rogaland, kan jeg trygt anbefale Nilsen Motor i Stavanger.