Kent Rene W Johansen Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 Er det noen her som har overhalt motoren i en 500 sec 82 mod . Lurer på og gjøre det men frykter no usansylige priser Kent Quote
FrodeS Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 Er det noen her som har overhalt motoren i en 500 sec 82 mod . Lurer på og gjøre det men frykter no usansylige priser Kent Hva mener du når du sier "overhaling" ? Noen mener de har overhalt når de har byttet plugger, mens andre tenker på å plukke motoren i småbiter og gå over hver minste bit. Quote
Kent Rene W Johansen Posted August 9, 2009 Author Posted August 9, 2009 Jeg mener full overhaling av topper , stempel , råder , alt . som du sier til vær minste bit Quote
FrodeS Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 Jeg mener full overhaling av topper , stempel , råder , alt . som du sier til vær minste bit Skal du gjøre noe selv, eller skal det settes bort? Quote
Kent Rene W Johansen Posted August 9, 2009 Author Posted August 9, 2009 Jeg skal skru ut motoren selv . Og ta av sånn små ting som innsugmainfod og eksos manifold å dynamo ja sånne ting . men har ikke tenkt til og klyve motoren selv nei . Quote
Kjetil Halvorsen Posted August 10, 2009 Posted August 10, 2009 Det vil nok koste mer enn du har betalt for bilen.... Quote
Frode Posted August 10, 2009 Posted August 10, 2009 Min erfaring er at en 3 liter R6 med 24 ventiler koster ca 25000,- å få overhalt skikkelig, men da slipper en å bytte stempler for det holdt med honing av sylindre og slipe veiv. Er slitasjen større enn det så må en legge på ca 10000,- for nye stempler etc. V8 med 2 ventilert topp, bør ikke koste så mye mer da stempelringer til 2 sylindre ekstra ikke koster mer enn 2000,- ekstra, men det kan koste et par hundre ekstra for sliping av topp og honing av ytterligere 2 sylindre...... Så mitt tips vil være rundt 35000,- for en full overhaling. Men hør litt rundt, det er nok stor forskjell i pris, og det kan svare seg å bruke samarbeidspartnere til klubben når det gjelder innkjøp av pakningsett, register, stemperingsett +++ Du kan også spare endel kroner hvis du hiver sammen blokk og topp(er) selv..... Hvor holder du til i landet, hvis du holder til i Rogaland, kan jeg trygt anbefale Nilsen Motor i Stavanger. Quote
SigurdB Posted August 10, 2009 Posted August 10, 2009 http://www.sylinderservice.com/index.php?1=prisliste Quote
Alexander Posted August 10, 2009 Posted August 10, 2009 Jeg tror jeg ville sjekket opp et verksted i Tyskland og kjørt bilen ned dit. Undersøk med Jørn Flemming i S-klasseklubben. Han hadde bilen sin i Tyskland for en motorjobb. http://www.s-klasse-club.de/cms/front_content.php?idcat=69 Quote
Recommended Posts