Enebakk Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Nå har jeg fått et stemme seddel til Kirke valget Jeg er ikke døpt og ikke konfrimert. Hvorfor i HELVETE er jeg registret som medlem da :evil: Det bedyr at Den norske kirke har fått penger for meg også Er ikke det straffbart å "melde" inn folk uten dems sammdygge? Hva mener dere? Jeg har iallefall tenkt til å annmelde dem Relgion er rota til alt drit her i verden Beglager litt offtopik her på et bil forum. Mvh: Emil Fjeld Quote
gunsen Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Hehe, religon er hett og skaper altid debatt,men hvorfor anmelde den NO®SKE kirken, har du noen gang vært utmeldt?? Quote
Alexander Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Det er nok ganske vanlig: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3207599.ece Dattera mi ble også feilaktig registrert som medlem, men jeg fikk brev fra Brønnøysund om at hun var registrert både hos Human Etisk Forbund og i den norske kirke. Det var bare å ikke foreta seg noenting, så ble hun automatisk meldt ut av den norske kirke. Quote
Enebakk Posted August 8, 2009 Author Posted August 8, 2009 Men er det ikke ulovelig å ha falske medlemer? Quote
Fredrik B Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Ikke så lenge staten er innblandet virker det som. Alt med Stat og Kommune kan bare gjøre som de vil... Quote
Enebakk Posted August 8, 2009 Author Posted August 8, 2009 Ikke så lenge staten er innblandet virker det som. Alt med Stat og Kommune kan bare gjøre som de vil... Det virker snart at Russland har kommet lenger en oss i "korupsjon" jeg er iallefall drit forbanet på den norske kirke Quote
Enebakk Posted August 8, 2009 Author Posted August 8, 2009 Får håpe at det er flere en med som skal annmelde dem. Quote
Egil Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Jeg synes absolutt at dette bør anmeldes, var en meget alvorlig sak. Send dem et brev om at du vil strykes fra alt som har med kristendom å gjøre, men ikke glem å forsikre deg om at du slipper å bli begravet på en kirkegård når den tid kommer. Quote
Enebakk Posted August 8, 2009 Author Posted August 8, 2009 Jeg synes absolutt at dette bør anmeldes, var en meget alvorlig sak. Send dem et brev om at du vil strykes fra alt som har med kristendom å gjøre, men ikke glem å forsikre deg om at du slipper å bli begravet på en kirkegård når den tid kommer. jeg har heller ikke lyst til å bli begravt på en kirkegård hvorfor skal jeg melle meg ut av noe jeg ALLDRIG har melt meg inn i Quote
Guest 1042 Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Alle som ikke blir meldt inn i ett annet trosamfunn ved fødsel blir automatisk blir lagt til i statskirkas registre. Selv om man ikke døpes eller foreldre ikke aktivt går inn for å bli meldt inn. Sykt ja, men sånn er det. Jeg meldte meg ut av SK i 2002, fikk bekreftelse på at jeg var utmeldt i 2005 (en prest som kommenterte det. Ikke helt fornøyd gitt). Jeg fikk også en lapp om kirkevalget i posten. Quote
Stian&Jittima Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Det er slik den norske kirke er desverre,bare se hvordan detta landet ble kristnet. Dem tar seg til rette uansett,det ser du også i andre land der kristendommen er på vei inn. Har ikke fått noe stemmesedler fra dem denna gangen,fikk dessuten nok av dem når jeg kjørte den driten på jobben... 2,2 mill eksemplarer for og være eksakt..... Quote
Espen W Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Jeg medlte meg ut i 1985, men har fått gleden av å melde både meg, og mine to barn ut et par ganger til. Dette oppfattes som ren svindel. Espen Quote
TEH Posted August 8, 2009 Posted August 8, 2009 Jeg synes absolutt at dette bør anmeldes, var en meget alvorlig sak. Send dem et brev om at du vil strykes fra alt som har med kristendom å gjøre, men ikke glem å forsikre deg om at du slipper å bli begravet på en kirkegård når den tid kommer. =D> Quote
Jøran89 Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 Det er forskjellige ting dere diskuterer på et bilforum... Quote
Stian&Jittima Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 Det er forskjellige ting dere diskuterer på et bilforum... Alt kan diskuteres vettu Quote
FrodeS Posted August 9, 2009 Posted August 9, 2009 Nå har jeg fått et stemme seddel til Kirke valget Jeg er ikke døpt og ikke konfrimert. Hvorfor i HELVETE er jeg registret som medlem da :evil: Vi har en statskirke her i Norge. Der er du medlem inntil du aktivt har meldt deg ut, og de vil motta en viss andel av skatten din inntil du melder deg inn et annet sted. Quote
repvik Posted August 10, 2009 Posted August 10, 2009 Vi har en statskirke her i Norge. Der er du medlem inntil du aktivt har meldt deg ut, og de vil motta en viss andel av skatten din inntil du melder deg inn et annet sted. Statskirken følger ikke slike pingleregler. Statskirken får penger fra statsbudsjettet, og det affekterer ikke statskirkens budsjett i det hele tatt om du melder deg ut. De mister nøyaktig null kroner og null øre. Andre trossamfunns statsstøtte beregnes ut fra Statskirkens andel av statsbudsjettet delt på antall medlemmer. Så når du melder deg ut av statskirken sørger du ihvertfall for at andre trossamfunn får en mikroskopisk høyere statsstøtte... Diskriminerende mot samtlige andre trossamfunn og ikke-troende? Jepp. Quote
Recommended Posts