Jump to content

Recommended Posts

Posted

HJELP!! Inatt ble 320´en vår stående med soltaket åpent, og det har selfølgelig regnet rett inn. Etter dette så har vi fått problemer med at bilen ikke girer. Noen som har vært borti dette før? Er det helt håpløst, eller kan det "gå seg til" etter at vannet i gearvelger har tørket opp. Ser for meg at en hårtørker kan være til hjelp for å få tørket opp vann??

Posted

I dashbordet der hvor det står P, R, N osv (alt etter hva slags gir bilen står i) lyser det nå en gul firkant. Det lar seg ikke gjøre å få bilen ut av P. Har også fått et par feilkoder.

Posted

Girskifteren din er vel elektronisk, jeg vet at det blir byttet en del av disse pga at folk har sølt kaffe og slikt nedi der...

Hadde jeg vært deg vill jeg plukket alt fra hverandre og fått tørket det skikkelig opp før jeg prøvde å starte bilen igjen.

Posted

Sjekk først om sikringene er i orden. Finner vel i boka hva som går på automaten.

Sett på en vifteovn med passe avstand så det ikke tar fyr..... Kan ta sin tid å tørke opp...

Posted

Sjekk først om sikringene er i orden. Finner vel i boka hva som går på automaten.

Sett på en vifteovn med passe avstand så det ikke tar fyr..... Kan ta sin tid å tørke opp...

Nå har jeg nettopp kommet hjem igjen etter lørdagens shoppingtur :wink:.

Da jeg startet bilen de første gangene lyste alle varsellys, og displayet gav beskjed om å oppsøke verksted. Ryggelysene står på selv om bilen står i P, så bilen er nok litt usikker på hva som er hva og hvem som er hvem. Etter 4 oppstartinger så er nå alle varsellys slukket, og ingen feilmeldinger kommer frem. Håper at dette kan være et godt tegn?? Akkurat nå står bilen og sviver med Webasto og varmeapparat på full varme i håp om at vann kan fordampe. Er dette en håpløs idé?

Posted

HJELP!! Inatt ble 320´en vår stående med soltaket åpent, og det har selfølgelig regnet rett inn. Etter dette så har vi fått problemer med at bilen ikke girer. Noen som har vært borti dette før? Er det helt håpløst, eller kan det "gå seg til" etter at vannet i gearvelger har tørket opp. Ser for meg at en hårtørker kan være til hjelp for å få tørket opp vann??

vannet har nok kortsluttet girvelgermodulen(girvelgeren)

har skiftet flere slike når kunder har sølt kaffe eller brus ned i den.

det at alle lampene har lyst er nok at hele Can nettverket

har blitt kortsluttet!!

vis du har flaks kan det hjelpe å bare tørke den.

men,det bør nok demonteres for å gjort det skikkelig.

det er ikke så mye arbeid å ta den ut.

Posted

vannet har nok kortsluttet girvelgermodulen(girvelgeren)

har skiftet flere slike når kunder har sølt kaffe eller brus ned i den.

Vet du hva prisleie en sånn jobb ligger i da?

det at alle lampene har lyst er nok at hele Can nettverket

har blitt kortsluttet!!

Hva har skjedd siden ingenting lyser nå lenger, og alt i dashbordet tilsynelatende er OK nå?

Posted

Jøss, lukker ikke taklukene deres seg automatisk når det begynner å regne? Hm, jammen var alt mye bedre før. :-)

Det gjorde jo til og med den i min gamle S123.193, fælt så sparsommelige disse nye bilene er blitt altså.