Jump to content

Luftrykk på 225 45 17?

Recommended Posts

Guest jascko
Posted

Halloen :)

Kjøpte meg nye 17" felger med 225 45 17" til min 124 hos noen trivelige gutta på E18 Motorsenter rett utafør Tønnsberg. Avantgarde felger med Falken dekk. Fikk god service og en fin pris for sette. Ferdig pålagt og balansert. Anbefales på det sterkaste. Var først hos Sharif på Kløfta men de kara der er så stresset og fjærn at det bli litt for mye.

Spørrsmåle mitt er hva eg skal ha i luft trykk på de dekkene? Gutta på E18 fyllte 32-33 bar og sa det var der eg burde holde meg...sånn ca. Er det noen her på forumet som har erfaring med litt sånn dimensjon og kan anbefale lufttrykk. Er litt redd å ha feil lufttrykk og slite skeivt mine dekkene.

Takk for symtatie :lol:

Posted

Hvis du ser inni tanklokket ditt så står trykket du skal ha med original dimensjon, dette ligger fra 36 og oppover på min, og burde ligge i samme området på din...... :P

Når du går opp til en slik dim så du har nå, så er det en fordel å gå opp 2 til 4 Psi over dette for deretter og se det an, dvs hvis det er mer slitasje på kantene så er det for lite og visa versa, så hold et øye med mønsterdybden din så ofte du kan, da har du dekkene lenge, når du kan justere tryket samt flytte dekk over for å jevne ut slitasjen.... :P

På mine 225/40-18 så kjører jeg med 40 -45 psi alt avhengig av hva jeg skal...... :lol:

Guest jascko
Posted

Takk Frode.

Eg trur eg skal legge meg på rundt 40 bar å se hvor der går. Skal følge med å se. Men du snakker om Psi, er det samme som Bar eller...?

Guest Geggi
Posted

Ehhh, jeg tror ikke du skal ha 40 bar....

1 bar = 14,5 psi :wink:

Posted

He, he hvis du ser på måleren så er det en rekke for Psi, ofte den ytterste hvis det er et ur, den går fra 0 til 70 eller 80, mens Bar er delt inn i samme bare den går fra 0 til 5 eller 6, 40Psi er som Geggi sier ca 2, et eller annet Bar..... :P

Guest jascko
Posted
He' date=' he hvis du ser på måleren så er det en rekke for Psi, ofte den ytterste hvis det er et ur, den går fra 0 til 70 eller 80, mens Bar er delt inn i samme bare den går fra 0 til 5 eller 6, 40Psi er som Geggi sier ca 2, et eller annet Bar..... :P[/quote']

Eg skjønner hva du mener.....da er det vel rundt 40 psi eg skal ha....eg bare forveksla bar og psi....vi kalle bar for pund her opp i nor, darfør ble det litt krøll.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...