Joa Posted August 7, 2009 Posted August 7, 2009 Gjelder en 210 stasjonsvogn -98. Har byttet bremseskive bak, og skal skifte bremsebånd på venstre side. Men jeg får ikke på trommelen etterpå fordi det er for trangt. Den justerbare skruen på den ene siden av bremsebånda er skrudd helt inn. Men på den andre siden, der det står ut en firkantet metallplate og som bremsewiren kommer ut, der lurer jeg på om jeg har forstått riktig. Se bilde: Skal ikke bremsebånda hvile inn i hakkene på den "dingsen" som wiren er koblet til? I så fall, så kommer ikke bremsebånda tett nok inntil den firkantede metallplata. Noen som kan forklare? Quote
John Posted August 7, 2009 Posted August 7, 2009 bremsebanda skal hvile inni hakka på hengslemekanismen og da skal de ligge helt intil den metalplata på begge sider. det kan hende handbrekkwiren din må byttes eller du burde smøre opp den mekanismen som ligger midt under bilen. hadde dette problemet på min W124 og det ser ut som det er samme system på 210 Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted August 7, 2009 Posted August 7, 2009 Det er jo helt utrolig. Det er jo helt likt som på 123 Eneste forskjellen er at denne står i bunn. Quote
Joa Posted August 7, 2009 Author Posted August 7, 2009 Takk for svar. Ser at wiren har trukket seg for langt inn. Jeg klarer ikke trekke den ut igjen, så jeg antar jeg må under bilen for å løsne på den. Quote
Recommended Posts