Jump to content

Støtdempere bak S124!

Recommended Posts

Posted

Føler bilen er blitt gyngete/stump på baken. Men høyden på bilen er "normal".

Kan ikke se noen lekkasje fra demperne.

Noen ideer om hva som er galt?

Bilen er kjørt 240 tkm.

Posted

Føler bilen er blitt gyngete/stump på baken. Men høyden på bilen er "normal".

Kan ikke se noen lekkasje fra demperne.

Noen ideer om hva som er galt?

Bilen er kjørt 240 tkm.

Garantert 240.000 km?

Det er nok gasskulene inni bilen som er røket. Det er ganske vanlig, men 240.000 km var veldig tidlig. Min er på 479.000 med originale kuler nå.

Posted

Takk for svar.

Hvor finner jeg disse, og hva skal jeg se etter?

mvh tom

Posted

240 tkm?

Vet ikke, var kjørt 145 tkm når jeg kjøpte den i 2003.

Bilen er egentlig veldig bra, men det har fått litt små problemer i det siste, bl.a. IR lås, temp blir høy på tomgang, litt smårust.

Så vurderer nå å kjøpe en W211 E240.

Posted

240 tkm?

Vet ikke, var kjørt 145 tkm når jeg kjøpte den i 2003.

Bilen er egentlig veldig bra, men det har fått litt små problemer i det siste, bl.a. IR lås, temp blir høy på tomgang, litt smårust.

Så vurderer nå å kjøpe en W211 E240.

Samme hvor langt den er gått egentlig. Bytt gasskulene, så blir i hvertfall bakfjæringen som den skal igjen.

Posted

Takk!

Skal kjøpe nye gasskuler, men hvor finner jeg de i bilen?

Posted

Takk!

Skal kjøpe nye gasskuler, men hvor finner jeg de i bilen?

Rett bak baksetet sitter det en plate. Enkleste måte å ta den ut er å fjerne kledningen på c-stolpene og dekslene over hjulhusene baki. Da slipper du bøye og bende. Der ser du kulene, men de skrus av nedenfra, og der er det gjerne en del rust.

Vil anbefale at du kommer deg under, skraper og gjør rent så godt du kan, og spruter på diverse rustløsende. Gjenta gjerne hver dag et par uker hvis du har mulighet, så er sjansen større for at du får det hele fra hverandre uten for mye pes.

Ta gjerne litt bilder underveis, og legg ut en beskrivelse på forumet her.

Posted

Tusen takk for hjelpen.

Skal se på det i morgen.

mvh tom

Posted

Og sørg for å være sikker på at staget som justerer høyden på nivåreguleringen er justert riktig etter at du har montert inn nye gassklokker, spesielt dersom bilen din på et eller annet tidspunkt har blitt senket. I motsatt fall kan du risikere at systemet jobber kontinuerlig også uten last i bilen, og dermed er gassklokkenes levetid redusert betydelig! Senking av bil uten justering av stag = defekte gassklokker!

Posted

ligger beskrevet i tekst side 2 på diy, men ta bilder så er det også enklere når alt skal settets sammen

Det gjorde det også.. Enda en grunn for Tom til å melde seg inn i klubben og få tilgang til DIYene som er lagt ut.