gunsen Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Har en arbedskollega som har en s210 270cdi 99 modell, på ferien nå fikk han problemer med at turbospjelda stod åpne (forteller bare slik han beskrev det, dette har jeg overhode ikke peiling på ), og han kom seg så vidt hjem til Gol, det gikk i 50-70 km`t. Fått prisen på jobb og deler. 4000 i deler og 10000kroner i arbeid, stemmer det at motoren må ut for å komme til å skifte delene på turboen? Han fikk omtrent sjokk når han fikk vite hva det vil koste. Noen som har erfaring med dette og har noen god råd?? Ellers så må jeg jage han til sverige :D Quote
Trond Roald Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Har en arbedskollega som har en s210 270cdi 99 modell, på ferien nå fikk han problemer med at turbospjelda stod åpne (forteller bare slik han beskrev det, dette har jeg overhode ikke peiling på ), og han kom seg så vidt hjem til Gol, det gikk i 50-70 km`t. Fått prisen på jobb og deler. 4000 i deler og 10000kroner i arbeid, stemmer det at motoren må ut for å komme til å skifte delene på turboen? Han fikk omtrent sjokk når han fikk vite hva det vil koste. Noen som har erfaring med dette og har noen god råd?? Ellers så må jeg jage han til sverige :D synes det hørtes rart ut! sikker på at det ikke var 4000kr i arbeid og 10000kr i deler? f.eks av spjeldene på innsuget har røket? turbo kan ut/inn monteres uten at motor må ut! Quote
gunsen Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 Det sa bare "boooooooooooof" så forsvant all effekt på bilen og spjeldene på turboene stod åpne, han mente han hadde en effekt på 60HK og moment på 100nm etterpå , og nei han sa 4000kr i deler og 10000kr i arbeid,, var på BOS jessheim han ble fortalt hva som var gærnt ,men det var ikke dem som gav prisoverslaget , dem sa at han kunne kjøre hjem til Gol med bilen,ikke noe farlig for bilen det, bare at den ville gå litt dårlig :D , men jeg vet ikke hvilke deler som må byttes, men det kan jeg da altids finne mer ut av Quote
Arne Solhaug Posted August 12, 2009 Posted August 12, 2009 Det sa bare "boooooooooooof" så forsvant all effekt på bilen og spjeldene på turboene stod åpne, han mente han hadde en effekt på 60HK og moment på 100nm etterpå , og nei han sa 4000kr i deler og 10000kr i arbeid,, var på BOS jessheim han ble fortalt hva som var gærnt ,men det var ikke dem som gav prisoverslaget , dem sa at han kunne kjøre hjem til Gol med bilen,ikke noe farlig for bilen det, bare at den ville gå litt dårlig :D , men jeg vet ikke hvilke deler som må byttes, men det kan jeg da altids finne mer ut av Slik skjedde med min e300TDT s210 etter chiping, da var det intercooler slangen som blåste av. mvh arne Quote
Recommended Posts