Kjetil Halvorsen Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 .....i en (CLK) 230 kompressor? Et morsomt prosjekt kunne vært å bytte kompressor og sette inn et data sprut i en slik bil. Men hvor mye kan man ta ut før man må begynne å bytte interne motor deler? Hva med automatkassen? Noen som tørr å tro noe om dette? Quote
Frode Posted August 6, 2009 Posted August 6, 2009 Hvis du skal ha noe som varer så er det vel en grei forhåndsregel å holde seg under 80hk per sylinder altså rett rundt 300 hk, erfaring viser at kommer du opp mot 100hk per sylinder så har det en tendens til å ryke og da må du til med kraftigere innmat etc og da begynner det fort å koste mye. Automaten din tåler nok 350Nm, kanskje 400, men jeg tipper den vil begynne å slure på rundt 450Nm Drivverket er ikke noe problem, men sperre er et plus, de tåler mye hjuling.... Tor Anton har vel en slik motor med turbo i Evo`en sin, han kan vel si noe om hovrdan det går og evt hvor mye effekt han har tatt ut.... Quote
Kjetil Halvorsen Posted August 6, 2009 Author Posted August 6, 2009 Hvis du skal ha noe som varer så er det vel en grei forhåndsregel å holde seg under 80hk per sylinder altså rett rundt 300 hk, erfaring viser at kommer du opp mot 100hk per sylinder så har det en tendens til å ryke og da må du til med kraftigere innmat etc og da begynner det fort å koste mye. Automaten din tåler nok 350Nm, kanskje 400, men jeg tipper den vil begynne å slure på rundt 450Nm Drivverket er ikke noe problem, men sperre er et plus, de tåler mye hjuling.... Tor Anton har vel en slik motor med turbo i Evo`en sin, han kan vel si noe om hovrdan det går og evt hvor mye effekt han har tatt ut.... Min automatkasse tåler nok langt mer, har 470 nm originalt Spøk til side, takk for nyttig info. 300hk og 400 nm i en slik bil hadde vært småsprekt det. Får man disse med manuell kasse? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.