Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vitoen har prøvd å passere igjennom en X3.

Resultat er at fronten fra fanger inntil motor er skadet, en skjerm, plastinnsuget, et motorfeste og to airbager.

Bilen er en 99mod 110cdi med km på ca 200 000.

Hos forsikringen er vist ikke denne verdt stort.

I bruktboken dems ligger de til 39 000,- vist.

De mente da at vi kunne få 40-45000 først. så etter div frem og tilbake kom de til 65000,-Så etter at de har trekt div ting (som bl.a. årsavgift??????? og egenandel)igjen er de nede på 47 000,-

Hvorfor er det bare forsikkringselskapet som finner de billige bilene?

En bil i ca samme stand ligger på 70-135 000,-

Åssen skal en fastslå pris??

kjøpe en bil til 45-65000 koste på nye dører, panser, ruter rundt det hele med soting(ca.15 000,-) og helakkering (ca.40 000,-) V-classe lykter og fangere blir fort dyrt det også. Lang ifra det forsikringa mener bilene er verdt. Å en utbetaling/anskaffelse av ny bil skal jo være i tråd med den bilen som fikk skade.

Posted

Erfaringsmessig er det ikke lett å få god erstatning for biler som er påkostet utover standard uten at du har ekstra avtale om det. En 10 år gammel Vito er ikke høyt verdsatt siden de aller fleste er opprustet og/eller har andre skavanker. Men de kan sikkert legge frem dokumentasjon på påkost, og bilens nåværende tilstand er jo grei å se. Jeg klarte å krangle til meg litt ekstra ved å bevise at min bil var vesentlig bedre enn snittet, men det satt langt inne. Stå på krava.

Posted

Helt enig med Olav, her må du bare stå på krava og ikke gi deg,helt klart at forsikringsselskapet kommer med så lavt tilbud som mulig.

Akkurat når det gjelder forsikringsselskap så må en ALDRI godta første tilbud/oppgjør eller forsikringstilbud. 8)