Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ved jevne mellomrom reagert på at det er veldig varmt i motorrommet.

 

Kjøpte nye plaskskinner som samler pluggledningene, men de vrengte seg etter noen dager.

 

I følge målern i kupeen er det mellom 80 og 90 litt etter type kjøring.

 

I går målte jeg overflatetemå på dekselet, og det er over 100 grader. Mer på midten, litt mindre på hver side.

 

Er dette normalt?

 

 

Motoren har 265k km og kjennes fin ut.

 

Jeg har også reagert på at det ikke er 100% smooth lyd på tomgang.

Det rasler litt når jeg nermer meg rødmerkinga også.

 

Tenker på å bytte kjedet ++ nå uansett, men dette har vel kanskje ikke noe med varmen å gjøre?

 

 

 

 

 

e

 

 

 

 

Posted

Nei, det gir meg ikke helt godfølelsen.

 

Jeg må holde liv i denne motoren et par år til, og er ikke så klar for et havari nå.

 

Jeg har brukt en håndholdt IR-tempmåler.

 

Hvordan kan jeg få målt oljetemp?

 

 

Espen

 

 

 

Guest Einar
Posted

Ville gitt ett oljeskift og ett kjølevæskeskift sjansen før jeg vurderte noe annet.

Bilen går ikke magert?

Posted

Oljen og filter er nytt.

 

Kjølevesken kan helt sikkert byttes.

 

Jeg vet jo ikke om den går magert, men jeg har byttet Lambda nylig, og da gikk forbruket ned til normalen, men varmen var der før det også.

 

 

 

 

E

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...