Rolf Åge Posted August 4, 2009 Posted August 4, 2009 Har en 86 s124 med noen el spøkelser.. 1. På tur fra Vålerbanen på lørdag, bynte batterilampa pluttseli å lyse. Fikk skiftet børstene på mandag, men lampa lyser fortsatt. Lyser sterkere ved bruk av mye strøm. Bilen ladder som normalt. 2. Bilen står på tomgang i P, gir jeg litt gass til ca 17-1800rpm, byner varseltrekanten for sperra å lyse. den slokker av seg selv når bilen kommer på tomgang igjen. Dette skjer kun i P. ikkje i R,N,D,3 eller 2 3. Bilen står på tomgang i P eller N. Gir jeg gass til ca 4000rpm, samtidig som jeg holder inne bremsepedalen, slår ABS inn når rpm synker til ca 2000. (pedalen rister somm om du bråbremser i fart på is) Har noen noen gode råd hvor jeg skal byne å feilsøke? Quote
Guest Einar Posted August 4, 2009 Posted August 4, 2009 2 og 3 er sikkert i forbindelse med OVP. 1 tror jeg kan tyde på feil i dynamo, overlading, defekte dioder, og dette kan sikkert settes i forbindelse med OVP og de andre feilene. Hvordan lader bilen, spenning og strøm? Fungerer resten av varsellampene som normalt? Quote
Guest glenn Posted January 7, 2010 Posted January 7, 2010 hei det er dynamoen som ikke lader nok Quote
Guest gjesten Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Rundt ca 9.5V kutter de fleste styreenheter å virke . Quote
Alexander Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Får håpe at Rolf Åge har funnet ut av det, siden det er et halv år siden problemene oppsto Quote
Rolf Åge Posted January 12, 2010 Author Posted January 12, 2010 dynamo byttet å problemet løst er nok ei diode som har tatt kvelden.. Quote
Recommended Posts