Jump to content

Bilder fra vålerbanen 01. august 2009


FrodeS

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tøft dette Viper  :D

Bilen til Torbjørn har en skikkelig bøsen lyd, - traktor puller trøkk som slår i bakken han passerer  8)

 

Forsøkte å legge meg på hjul med Torbjørn, men hadde ikke sjangs. En vill kombinasjonen av mann og bil  8)

Link to comment
Share on other sites

Tøft dette Viper  :D

Bilen til Torbjørn har en skikkelig bøsen lyd, - traktor puller trøkk som slår i bakken han passerer  8)

 

Forsøkte å legge meg på hjul med Torbjørn, men hadde ikke sjangs. En vill kombinasjonen av mann og bil  8)

 

 

Er veldig fornøyd med bil og motor etter denne dagen.

Loggen viste en innsugstemp på over 110 grader. Dette er alt, alt for mye og grunnen var at et bensinfilter jeg hadde i kretsen hadde løst seg opp og tettet det som var av dyser, pumpe og solinoider.

I teorien skulle motoren ha havarert med slike temperaturer i innsug. Den er beregnet til 20 - 40 grader.

 

Så jeg kjørte nok med 40 - 60hk minder enn vanlig, både med hensyn til temp, men også at tenningen blir retardert 10 grader ved alt over 70grader i innsug.

I tillegg klarte jeg å kjøre nesten tom for drivstoff, så tom at motoren fikk "turtallssperre". Så denne dagen satte redskapen skikkelig på prøve!

 

Motoren har ingen tegn til toppakningsbrudd eller noen andre symtomer. Alt virker 100%

Kan ikke være annet enn godt fornøyd da, spesielt med tanke på at jeg ikke la noe i mellom på banen heller.

 

Link to comment
Share on other sites

Det var så moro å kjøre at det ikke ble tatt stort med bilder for mitt vedkommende. De få bildene jeg faktisk tok ble heller ikke særlig bra, men hjelper meg i hvertfall å huske hvordan det var der :-D

 

Bernt fikler med instrumentene:

DSC_0183-1.JPG

 

Dårlig grep:

DSC_0187-1.JPG

 

DSC_0297-1.JPG

 

DSC_0313-1.JPG

 

DSC_0318-1.JPG

 

Tydelig at Torbjørn har mye effekt, når han må slenge bilen i revers for å få bremset nok ned før svingene:

DSC_0322-1.JPG

 

Her har det vært godt og varmt:

DSC_0372-1.JPG

 

Takk til Mikal som tok dette:

DSC_0358-1.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tydelig at Torbjørn har mye effekt, når han må slenge bilen i revers for å få bremset nok ned før svingene:

DSC_0322-1.JPG

 

Ja, det var eneste mulighet til å få bremset ned - smukk i revers før svingen :lol:

 

Etter giroverføringen ble plukket ned og reparert hadde lysbryteren til reversen flyttet seg litt slik at den reagerte både på revers og 3 gir :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du vurderer ikke å gi ett lite fotokurs til oss andre "bil-bilde-frelste" da Geir.. :D Nydelig...

 

Hva skal jeg si`? Desverre er det ikke annet enn øving, øving, øving og atter øving som gjelder. Har tatt bilder, da forøvrig av motoriserte kjøretøy i mange år nå, og fremdeles har jeg laaaangt igjen. Ingen blir utlært i dette gamet :)

 

Mer!

 

IMG_1294.jpg

 

IMG_1357.jpg

 

IMG_1556.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...