Jump to content

Noen med erfaring med K&N filter.

Recommended Posts

Guest Challenger
Posted

Er det noen som har erfaring med bruk av K&N filter på Mercedes?(W211)

Har hørt at oljen på filtret kan legge igjen oljebelegg på luftmengdemåleren og få bilen til og gå i nødmodus.

Noen med erfaring?

Posted

Ikke bruk K&N filter på bilen din. Du riskerer å få oljefilm på luftmengdemåleren som du selv påpeker, samt at luftmengdemåleren er kalibrert for å gi riktige verdier med orginalt filter.

Guest Einar
Posted

Rettelse x3: Luftmassemåler, en luftmengdemåler er mekanisk og syns det bare er koselig å få litt smøring.

Posted

Det sto i min når jeg kjøpte den. Byttet til originalt papp (pga olje) og merket ingen forskjell. Og ja, jeg har til tider tung høyrefot.

Posted

Har kjørt med JR filter som er av samme type i 4 år. Bilen er en AMG E 50. Har aldri vært noen problemer iforbindelse med bruk av filteret . Ellers tror jeg ikke det har så mye for seg her i landet som vi bare rusler rundt på tomgang. 

Posted

Vet ikke om det er noen sammenheng men luftmengdemåleren min røyk 14 dager etter at jeg monterte K&N filter, folk som har mer peiling enn meg mente at det skyldtes filteret, bl.a. Simen hos Stjerneservice.

Posted

Dyno viser et tap på minst 15hk ved installasjon av KN filter pga turbulens etter filter som roter med luftmassemåleren og inntak av varm luft fra motorrom.

Har du map sensor og tar kald luft fra foran/siden av radiator som det er originalt, så unngår du disse problemene, men om det gir så mye mer hk er vel heller tvilsomt.

Så min anbefaling er ikke bruk det, hold deg til originalt og heller gjør noe som monner hvis du vil har mer power..... :lol:

Har kjørt med JR filter som er av samme type i 4 år. Bilen er en AMG E 50. Har aldri vært noen problemer iforbindelse med bruk av filteret . Ellers tror jeg ikke det har så mye for seg her i landet som vi bare rusler rundt på tomgang. 

Om du taper 15-20 hk så merkes det vel heller ikke noe særlig..... :lol:

Posted

Det K&N filteret som sto i min er formet som pappelementet og passer nedi luftfilterboksen,

så jeg tviler på at det påvirker luftstrømmen/kalibreringen så mye.

Jeg skiftet tilbake til papp for å unngå oljen.

Tror det ligger i garasjen et sted enda, jeg hiver sjelden brukbare ting ;)

• 3 weeks later...
Posted

Jeg kjøpte K&N innsats filter til S211 E200 Kompressoren som jeg hadde...! De pengenne kunne jeg heller ha brukt og tørka gulvmatta i bilen med eller rævva med 8)  :lol:

Merka ikke en dritt vil det si + ble ingen lyd forandring heller.! MEN den funka 100% normalt og gikk ikke i nødmodus :P

• 1 month later...
Posted

Hei

Har kørt i 1år med KN filter på  min S211 E280 cdi eneste grunn til at jeg byttet er at 2 nye orginale filter koster og KN filteret kan vaskes kan ikke påstå at det gav mere efekt

Mvh Tonny

Posted

Jeg kjøpte K&N innsats filter til S211 E200 Kompressoren som jeg hadde...! De pengenne kunne jeg heller ha brukt og tørka gulvmatta i bilen med eller rævva med 8)  :lol:

Merka ikke en dritt vil det si + ble ingen lyd forandring heller.! MEN den funka 100% normalt og gikk ikke i nødmodus :P

nå er jo 200k rimelig dau fra før da Terje :)