Guest Heinz Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Hallo folkens, har nettop vert å henta meg Merce i Tyskland, det er en original 97mod Carlsson slk 230 kompressor, men med ikke originale Carlsson hjul, står 3-delte 8,5 og 10 x 18 tomms OZ Futura på den, jeg vet lite om denne modellen, lite om Mercedes i det hele tatt, så hvis noen har noen opplysninger å komme med så er jeg takknemlig.Bilen har forresten original intercooler, er dette normalt for en 230 slk?
Guest Chriz Posted August 4, 2005 Posted August 4, 2005 Først må bildene ligge på nettet.Har du de kun på maskin kan du f.eks legge de ut her http://imageshack.us/ eller andre steder på nettet. Trykk deretter på Img og kopier inn adressa til bilde og trykk Img en gang til.For og finne adressa til bilde høyreklikker du på det og trykker deretter på properties. Kopier ut adressa du ser der...
Guest Geggi Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 Så det var du som blåste forbi meg på autobahn i venstre felt? Det overrasker meg at det ikke er noen med info til deg om en slik bil.... Men kanskje litt lettere om du spesifiserer litt mer hva du ønsker å vite
Guest C220 Rieger Posted September 7, 2005 Posted September 7, 2005 Hvilken opplysninger tenker du på da?
Guest Heinz Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Hei, tenkte nå spesielt på hvor mange av denne modellen som var produsert, og hva som var forskjell på disse i forhold til en "vanlig" slk 230.
Guest Johan Stub Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Hei' date=' tenkte nå spesielt på hvor mange av denne modellen som var produsert, og hva som var forskjell på disse i forhold til en "vanlig" slk 230.[/quote']Hva mener du?Jeg trodde Carlsson var styling som man satte på etter at bilen var kjøpt. Men jeg har tatt feil før...
Guest GammelGul Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Carlsson er ikke bare styling. De leverer også motortuning, senkesett, felger og interiør. Hva som er gjort med hver enkelt bil, slik som den til vår nye venn Heinz er vanskelig å si noe generelt om. Det bør dog følge med en dokumentasjon på Carlsson på hva som er gjort. Normalt er det en oppgradering av kompressor og kanskje et nytt understell som er påsatt. Les mere her: http://www.carlsson.de/de/tuning/slk/r170/motor/02_02.php
Guest Heinz Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Det som er helt sikkert, er at bilen i forhold til en vanlig Slk, har frontspoiler, sideskjørt, hekkskjørt, Carlsson emblem på koffertlokk, senkesett med Carlsson stempel i vognkortet, rustfri eksos fra motor å helt bak med Carlsson logo, 8,5 og 10x18" OZ Futura.Er sannelig ikke sikker om motoren er trimmet, betalte avgifter for 193hk, men den går nå ihvertfall ganske bra, hadde tett oppunder 260km/t på speedoen i Tyskland på vei hjem, og den er heller ikke så sløv opp til 100, selv om 1 og 2 gir bare er en vits, hadde en Nissan 200sx Racing Edition 99mod rett før denne, å en Subaru Impreza GT Turbo 99mod før det igjen, så jeg er jo ikke frmmed for kjappe biler.Men hvordan kan jeg finne ut om bilen er trimmet, vil det være noen synlige detaljer som tilsier dette? det er en passe stor intercooler i fronten, men aner ikke om den er original selv om det ser veldig originalt ut.
Guest GammelGul Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Når det er gjort såpass mye som du beskriver på bilen ville det være rart om ikke også motoren hadde blitt oppgradert. En 230 kompressor går rimelig bra i utgangspunktet. Med Carlsson motortuning øker den fra 193 til 225 hk. Toppfarten øker fra 235 til 245. At du har fått nærmere 260 kommer nok av misvisning på speedometeret og muligens litt endret rullediameter på dekkene. Såvidt jeg vet er det bare remhjulene på kompressoren som skiller Carlsson fra original. Du kan jo måle diameteren på de du har, evt se etter om det står Carlsson på dem. Diameteren på originale er det sikkert en eller annen her i klubben som kan fortelle deg.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now