Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har for første gang kjøpt meg en Mercedes bensin bil å det en E280T 4trinn automat med 170000km. Har hatt den et halvt år nå å har nesten ikke brukt den men dama har kjørt den en del, Men det jeg lurer på er hvor godt skal en slik bil gå? Har også en 91mod 300TDT å den går da mye bedre har jeg innbilt meg, så ikveld har det vært litt testing, åja 300TDT`n går da mye bedre.

Har jeg da en E280 med lite futt? Eller en meget god 300TDT? :lol:

Det skal nevnes at 300`n er justert litt og en litt større turbo.

Mvh Arne

Posted

Det er vel selvjusterende kamaksel på innsugssiden på denne som slår om rundt der tenker jeg, så det er nok riktig. Lenge siden jeg har kjørt 280 nå, så husker ikke hvordan karakteristikken på de var.

Posted

280 skal dra godt når du nærmer deg 4000 o/min og oppover, under det kan den være litt seig. Vil ikke si at 280 M104 er en lat bil overhode. Har kjørt både 93 280E (197hk), 94 E280 (193hk) og 94 E280T (193hk) og det er ikke noen stor merkbar forskjell på de. :)

Posted

Har for første gang kjøpt meg en Mercedes bensin bil å det en E280T 4trinn automat med 170000km. Har hatt den et halvt år nå å har nesten ikke brukt den men dama har kjørt den en del, Men det jeg lurer på er hvor godt skal en slik bil gå? Har også en 91mod 300TDT å den går da mye bedre har jeg innbilt meg, så ikveld har det vært litt testing, åja 300TDT`n går da mye bedre.

Har jeg da en E280 med lite futt? Eller en meget god 300TDT? :lol:

Det skal nevnes at 300`n er justert litt og en litt større turbo.

Mvh Arne

Kom på vålerbanen, så kan vi sjekke :-) Jeg har med meg en '94 E280T med 250kkm på seg. Den går veldig mye bedre enn TDTn min. Jeg syns de drar ganske likt opp til ca. 3500 rpm. Der begynner tdt å daffe av, mens 280 våkner til liv.

Nå mener jeg å huske du dro avgårde her med tdtn din, og den verken oppførte seg eller hørtes spesielt original ut  8)

Posted

Hvis kona di kjører som mi, så har den ikke vært over 1500rpm på et halvt år.

Den er daukjørt.

Ta å peis den skikkelig noen dager, men sørg for varm motor og riktig olje 8)

Reint luftfilter er fint å ha, og katalysatoren må selvsagt slippe gjennom det den skal.

Og som Frodes sier: det våkner brukbart over 3500-4000 hvis ting virker som det skal.