Chriss Benz Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Skal skifte fjærer og puter foran. Er det mye mer og vanskeligere arbeid enn det er bak? Quote
T.Vårlid Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Jeg skiftet dempere rundt hele bilen på mine foreldres w202 i går, der jeg oppdaget at begge fjærene framme var knekt. Etter det jeg kunne se skulle det ikke være store krumspringet for og få av fjærene, helt enkelt! men egnede fjærklemmer anbefales! Quote
Alexander Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Bruk fjærklemmer fra Klann eller kopier (fåes kjøpt på Biltema blant annet), så er jobben kjempeenkel. Quote
Chriss Benz Posted July 29, 2009 Author Posted July 29, 2009 Jeg skiftet dempere rundt hele bilen på mine foreldres w202 i går, der jeg oppdaget at begge fjærene framme var knekt. Etter det jeg kunne se skulle det ikke være store krumspringet for og få av fjærene, helt enkelt! men egnede fjærklemmer anbefales! Jeg må ta av dempern for å få løs fjæren og puten? Jeg har smale fjærklemmer som passet helt fint bak, tror du de funker foran? Noe jeg burde tenke på når jeg bytter(i og med at du har erfaring)? Quote
Alexander Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Jeg har gjort jobben jeg også på en 202, og du trenger ikke ta av dempern hvis du bruker Klann verktøyet. Jeg villle overhodet ikke brukt fjærklemmer av typen som sitter på utsiden av fjæra til denne jobben. Bor du i nærheten av Oslo har vel FrodeS fjærklemmene til lokallag Oslo som du kan låne. Quote
Chriss Benz Posted July 29, 2009 Author Posted July 29, 2009 http://www.samstagsales.com/images/klann7.jpg Sånn verktøy dere mener? Er det noe jeg får lånt det på BOS i lillestrøm? Quote
Alexander Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Stemmer, der har du det. Kanskje du får lånt det hos BOS, ellers bor jo FrodeS på Råholt da, så det er ikke lange biten opp til han... Quote
Chriss Benz Posted July 29, 2009 Author Posted July 29, 2009 Men hvordan fungerer det verktøyet? Trenger jeg ikke skru av demperen for å få løs fjæren da? Quote
Alexander Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Du putter to skåler inn i fjæra, en opp og en nede, deretter putter du staget opp gjennom hullet i bærearmen og gjennom disse to skålene. Deretter skrur du sammen staget og tar av fjæra når du har skrudd den sammen nok. Quote
Chriss Benz Posted July 29, 2009 Author Posted July 29, 2009 Ahh, nå skjønner jeg opplegget. Tenkte dempern satt inni fjæra jeg da, men da ble alt mye enklere. Takk for hjelpen Quote
Recommended Posts