Jump to content

IKKE alltid stol på navien folkens...

HolgersEN

Recommended Posts

En fordel er det jo å taste inn korrekt stedsnavn. Men jeg vil likevel på det sterkeste anbefale å bruke papirkart som et supplement. Hadde en episode i Italia i fjor der vi ble loset oppover en fjellovergang, og til slutt fikk beskjed om å svinge inn på denne veien.

web.jpg?ver=12262585160001

Naturlig nok valgte vi å ignorere beskjeden, og fortatte til tross for et vanvittig mas fra navien om å  "make a U-turn when possible"

Når vi i ettertid sjekket kartet hadde vi kjørt en omvei på 6-7 mil,

En fordel er det jo å taste inn korrekt stedsnavn. Men jeg vil likevel på det sterkeste anbefale å bruke papirkart som et supplement. Hadde en episode i Italia i fjor der vi ble loset oppover en fjellovergang, og til slutt fikk beskjed om å svinge inn på denne veien.

web.jpg?ver=12262585160001

Naturlig nok valgte vi å ignorere beskjeden, og fortatte til tross for et vanvittig mas fra navien om å  "make a U-turn when possible"

Når vi i ettertid sjekket kartet hadde vi kjørt en omvei på 6-7 mil,

Har opplevd slikt selv også, hvor navi (tomtom) skal ha meg inn på kjerreveier osv, dette gjelder spes i utlandet. Sist i Frankrike hvor vi kjørte litt rundtom i Gorges du Verdon.  Veien var en sti som gikk rett ut og ned en stupbratt skråning...

Men ellers har den ført meg riktig uansett, tilogmed til ett lite hotell ytterst på odden til Sirmione i Lagua de garda.

Anbefaler disse stedene hvis dere er i "nærheten"  :-)