Guest Challenger Posted July 28, 2009 Posted July 28, 2009 Savner den gode gamle peilepinnen for peiling av motoroljen på min 2004 mod W211 og lurer på om denne er og skaffe. Er det noen andre som har ettermontert denne og hvor er den eventuelt og få kjøpt? Quote
Jøran89 Posted July 28, 2009 Posted July 28, 2009 i 2004 var det ihvertfall bare å kjøpe en peilepinne å putte nedi hullet på w211 E200 Kompressor. Peilstaven får du kjøpt hos BOS. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 28, 2009 Posted July 28, 2009 Første gangen jeg hørte at MB hadde sluttet med peilepinne, trodde jeg ikke mine egne øre. Skulle man stole 100% på en lampe? . Nei, takke meg til oljepinne. Hvorfor har det blitt slik? (Er vel muligens noen modeller som blir levert med denne pinnen enda?) Om denne pæra ryker da? Hva da? Står MB for konsikvensene? Man kan jo ikke stole helt 100% på slikt? Quote
Jøran89 Posted July 28, 2009 Posted July 28, 2009 Første gangen jeg hørte at MB hadde sluttet med peilepinne, trodde jeg ikke mine egne øre. Skulle man stole 100% på en lampe? . Nei, takke meg til oljepinne. Hvorfor har det blitt slik? (Er vel muligens noen modeller som blir levert med denne pinnen enda?) Om denne pæra ryker da? Hva da? Står MB for konsikvensene? Man kan jo ikke stole helt 100% på slikt? Isåfall må vel hele displayet kolapse for på 211 er det ikke bare en lampe som lyser. Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 28, 2009 Posted July 28, 2009 Uansett, nei, peilepinne er mest betryggende Quote
Jøran89 Posted July 28, 2009 Posted July 28, 2009 Uansett, nei, peilepinne er mest betryggende Uten tvil. Quote
Odd Magne Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Har kjøpt for en tid siden en 180 TE Selection utgave med tip tronic kasse og der savner jeg også peilepinne på kassa. Er berre en blombert propp der. Quote
Guest Challenger Posted July 29, 2009 Posted July 29, 2009 Var innom Bos i dag og fikk svar at peilepinne kun leveres på faceliftutgaven. Det kunne bestilles en servicepinne(kunne brukes på alle mb),men denne målte kun mengde i mm i bånnpanne og man måtte ha en omregningstabell i tilegg. Denne peilepinnen kunne heller ikke stå i konstant,og kun brukes når bilens motor ikke var igang. Quote
Recommended Posts