T-boy Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Denne ? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18215612 Luring den der Marken maskin: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18215516 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest atle. Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 ja rett bil men feil eier....bilen er ikke eid av han som selger bilene i annonsen... den er lagt for salg fordi eier har gitt opp kampen mot fader stat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tom Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 har det skjedd noe mere ang om bilen etc? siklere på selv.. 500`n sak har det så mye å si om ang rå chassi nr , så lenge man har brukt en original E500? sånn jeg har skjønt det ,så er følgene chassi nr: 200E -> 124.021 E500/500E -> 124.036 Ser at at denne 500 modellen har forskjell plassering av bokstaven E, fant ut dette: 500E kom i 1992-1993 E500 kom i 1994-1995 hva vil det si? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 26, 2009 Share Posted August 26, 2009 Alle 124 ble til E-klasse og fikk bokstaven E foran nummeret i forbindelse med den såkalte 94 faceliften. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen W Posted August 27, 2009 Share Posted August 27, 2009 På tide at noen tar en slik sak til retten! Det er jo helt bak mål, at man skal bli nektet å få registrert en bil når TUV og DNV sier at bilen er ok. e Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tom Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Ja, enig. Men kunne også gjort et forsøk på prøve en annet biltilsynet og sett hva utfallet hadde blitt , men det "hjelper" vel kanskje litt pga siden har blitt vist hos i drammen og da står vel alt i systemet dems rundt hele Norge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen W Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Tja, det vet jeg ikke. Jeg ville først prøvet å få konkretisert grunnen til avslaget. Sagt det som det er, at det ikke er så lett å forstå grunnen til avslaget. Du prøver ikke å lure noen eller på noe ulovlig, du ønsker kun å få skilter på en bil som etter alle solemerker er trafikksikker og forsvarlig å kjøre med. Godkjent labratorium? Hva er det? Evn. hvilke laboratoriums er godkjente? Spør og grav mer, og vær hyggelig. Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tom Posted August 28, 2009 Share Posted August 28, 2009 Er det noen som husker han Stein Are Lindvall fra Porsgrunn med sin ombygde 230E (W124) m/Corvette ZR-1 V8 motor/girkasse?? Det sto om han i Vimenn bladet for mange årsiden, hadde også en artikkel i Bilsport om byggingen/bilen! Her brukte han ren 85 model 230E med facelift 95 utseende som utgangspunktet og putta inn en 91 mod Corvette ZR-1 motor på 410HK (5.7Liters 32V - V8).... Satte på store bremserskriver at dem krevder 18"s felger (foran: DTM skriver / bak: framskriver fra en E500)..! Han forteller i artikkelen at avgass reglene på 85 model ikke var så strenge... Han hadde tenkt å få godkjent merc`n sin via TUV i tyskland, men prisen var for høy derfor tok han kontakt med Norsk Teknologisk Institutt i Oslo og dem testa bilen skikkelig og godkjente den. Prisen var 10 000kr den gang! Etter dette var det bare å hente skiltene hos biltilsynet. Det er det som står i artikkelen , har samlet på begge ut pga syns det er et rått bygd:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Tom: Vi prater om MBen til Lindvall fra tid til annen her, og kunne du ha fått scannet inn den artikkelen og sendt den til meg på mail slik at vi kan legge den inn i arkivet vårt? iumentum (at) me dot com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert Andersen Posted August 29, 2009 Share Posted August 29, 2009 Hvis du har TUV papirene å alt det andre i orden, så skulle ikke dette være noe problem. Men det er vel bare biltilsynet som bare skal sette kjepper i hjulene for deg. Du skjønner at de er firkantete der borte, de er helt avhengig når det gjelder normer, å ikke stikke fingeren ut i fra den ene lille A4 som de har. Stå på krava, jeg mener at du kan kjøre den bilen i Norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Eivind Amundsen Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Ta en tlf til Statens vegvesen på Hønefoss, de er ganske fleksible (er mange som reiser langt for å få godkjent bilbygg der). Hvorfor har bilen fått nytt chassinummer ? Er det chassibytte, isåfall så får du aldri godkjent bilen med den motoren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Posted April 17, 2010 Share Posted April 17, 2010 Hei.. Hvordan har det gått med denne bilen , noen som VET? Fått den godkjent hos Statens vegvesen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.