Jump to content

godkjenning av ombygd w124


Guest atle.

Recommended Posts

Guest atle.

ja rett bil men feil eier....bilen er ikke eid av han som selger bilene i annonsen...

den er lagt for salg fordi eier har gitt opp kampen mot fader stat.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

har det skjedd noe mere ang om bilen etc?

 

siklere på selv.. 500`n sak :P

 

har det så mye å si om ang rå chassi nr , så lenge man har brukt en original E500? sånn jeg har skjønt det ,så er følgene chassi nr:

200E -> 124.021

E500/500E -> 124.036

 

Ser at at denne 500 modellen har forskjell plassering av bokstaven E, fant ut dette:

 

500E kom i 1992-1993

E500 kom i 1994-1995

 

hva vil det si?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, enig.

Men kunne også gjort et forsøk på prøve en annet biltilsynet og sett hva utfallet hadde blitt , men det "hjelper" vel kanskje litt pga siden har blitt vist hos i drammen og da står vel alt i systemet dems rundt hele Norge?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tja, det vet jeg ikke.

 

Jeg ville først prøvet å få konkretisert grunnen til avslaget.

 

Sagt det som det er, at det ikke er så lett å forstå grunnen til avslaget. Du prøver ikke å lure noen eller på noe ulovlig, du ønsker kun å få skilter på en bil som etter alle solemerker er trafikksikker og forsvarlig å kjøre med.

 

Godkjent labratorium?

 

Hva er det?

 

Evn. hvilke laboratoriums er godkjente?

 

 

Spør og grav mer, og vær hyggelig.

 

 

 

 

Espen

 

 

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som husker han Stein Are Lindvall fra Porsgrunn med sin ombygde 230E (W124) m/Corvette ZR-1 V8 motor/girkasse??

 

Det sto om han i Vimenn bladet for mange årsiden, hadde også en artikkel i Bilsport om byggingen/bilen!

 

Her brukte han ren 85 model 230E med facelift 95 utseende som utgangspunktet og putta inn en 91 mod Corvette ZR-1 motor på 410HK (5.7Liters 32V - V8)....

 

Satte på store bremserskriver at dem krevder 18"s felger (foran: DTM skriver / bak: framskriver fra en E500)..!

 

Han forteller i artikkelen at avgass reglene på 85 model ikke var så strenge...

 

Han hadde tenkt å få godkjent merc`n sin via TUV i tyskland, men prisen var for høy derfor tok han kontakt med Norsk Teknologisk Institutt i Oslo og dem testa bilen skikkelig og godkjente den. Prisen var 10 000kr den gang!

 

Etter dette var det bare å hente skiltene hos biltilsynet. :)

 

Det er det som står i artikkelen , har samlet på begge ut pga syns det er et rått bygd:)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har TUV papirene å alt det andre i orden, så skulle ikke dette være noe problem.

Men det er vel bare biltilsynet som bare skal sette kjepper i hjulene for deg.

Du skjønner at de er firkantete der borte, de er helt avhengig når det gjelder normer, å ikke stikke fingeren ut i fra den ene lille A4 som de har.

Stå på krava, jeg mener at du kan kjøre den bilen i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Guest Eivind Amundsen

Ta en tlf til Statens vegvesen på Hønefoss, de er ganske fleksible (er mange som reiser langt for å få godkjent bilbygg der).

 

 

Hvorfor har bilen fått nytt chassinummer ? Er det chassibytte, isåfall så får du aldri godkjent bilen med den motoren.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...