Guest 1042 Posted July 27, 2009 Posted July 27, 2009 Har i nettverket hjemme 2 pc'er og 1 NAS-disk og en router fra netgear. Router og NAS-disken er plassert i boden ved gangen. mest pga støy fra disken. Fungerer utmerket med dekning til både den bærbare og den stasjonære maskina. Nå har jeg også 1 stk x-box, 1 stk blu-ray spiller og en tv jeg gjerne skulle ha koblet opp mot mitt lille nettverk. Har litt forskjellige måter å løse det på. -Flytte router til bak TV'n. Noe som medfører kabelstrekking gjennom halve stua. Medfører også en h*lvetes lang nettverkskabel som vil måtte gå gjennom andre halvdelen av stua, gjennom gangen og ut i boden. Ikke aktuelt. Å flytte NAS-disken inn i stua er enda mer uaktuelt. -Kjøpe trådløs dings til xboxen og drite i tv og blu-ray på nett. Joda, går an det, men da får jeg jo ikke utnyttet potensialet som de andre produktene har. Antenna fra MS til xboxen er svindyre og ikke verdt den drøye prisen. -Sette opp en form for router/aksesspunkt bak TV der jeg kobler til alle dingsene med hver sin kabel, og som kommuniserer trådløst med mitt eksisterende nettverk. Dette er den mest aktuelle løsningen, spørsmålet går litt på pris. Litt usikker på hva jeg skal gjøre, hvilke produkter jeg skal se nærmere på osv. Noen som har noen erfaringer og vet om noen relativt rimelige produkter som kan brukes til sistnevnte løsning? Quote
Thomas Madsen Posted July 27, 2009 Posted July 27, 2009 vi har solgt mange bokser fra d-link og zyxel som dekker dette. Husker ikke helt hva D-Link boksen heter, men mener Zyxel G-570? dekker dette.. ? er enten S eller U ettersom utgaven, men den gjør jobben Quote
Guest 1042 Posted July 27, 2009 Posted July 27, 2009 zyxel g-570S har jeg funnet på nettbutikker. Vil gjøre jobben. Men den har såvidt jeg kan se kun 1 tilkoblingspunkt for kablet nettverk. Dvs at jeg får kun koblet opp 1 klient uten å skaffe en form for router eller switch.. Fortell meg at jeg har lest feil. Var jo så fornuftig priset. Quote
Thomas Madsen Posted July 27, 2009 Posted July 27, 2009 zyxel g-570S har jeg funnet på nettbutikker. Vil gjøre jobben. Men den har såvidt jeg kan se kun 1 tilkoblingspunkt for kablet nettverk. Dvs at jeg får kun koblet opp 1 klient uten å skaffe en form for router eller switch.. Fortell meg at jeg har lest feil. Var jo så fornuftig priset. Er jo evnt bare å hive på en miniswitch på baksiden det da... vi bruker dem primært som clienter for å få opp skrivere osv hvor det er for mye knot å trekke kabler Quote
Guest 1042 Posted July 27, 2009 Posted July 27, 2009 zyxel g-570S har jeg funnet på nettbutikker. Vil gjøre jobben. Men den har såvidt jeg kan se kun 1 tilkoblingspunkt for kablet nettverk. Dvs at jeg får kun koblet opp 1 klient uten å skaffe en form for router eller switch.. Fortell meg at jeg har lest feil. Var jo så fornuftig priset. Er jo evnt bare å hive på en miniswitch på baksiden det da... vi bruker dem primært som clienter for å få opp skrivere osv hvor det er for mye knot å trekke kabler Fant denne. har 4 stk RJ-45 kontakter for klienter. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1828270;b:23;r:pg Quote
Recommended Posts