Jump to content

Hjelp til kjøp av mb

Recommended Posts

Guest Terje Indseth
Posted

Hei, har fått så mye fin hjelp her inne siden jeg kjøpte min første MB, en 230 TE 89 mod st,vogn. Derfor henvender jeg meg til dere ved kjøp av ny. Nå ønsker jeg å kjøpe nyere bil, da denne begynner å bli sliten i utseende. Hvilke biler/modeller bør jeg skjære utenom, alså hvor er det mest rust problemer mm.

Tenkte på stasjonsvogn pris klasse 50000-70000. Sett på c klasse e klasse 97-99 modeller, eller noe sånt, har ikke så peil på modeller. Kom igjen med forslag da folkens..

mvh

gjest terje indseth

Posted

I den prisklassen ville jeg absolutt holdt meg til 124, men nå er jeg en hardbarket 124 tilhenger. Skal jeg ha nye nyere må det bli 211, eller 203 facelift. Vet ikke helt hvorfor, men i midt hode er 124 til over 50000,- bedre enn en 210 til samme pris... Mulig noen skyter inn noe annet. Men dette er min mening :P

Så må jeg vel også skyte inn at her er du velkommen uansett model, så meld deg inn å lag en tråd om nybilkjøpet ditt!

Velkommen :)

Posted

202 C-klasse går for å være temmelig sikre kjøp om den er godt holdt. relativt få feil. 210 er også en relativt slitesterk bil. Største "gjengangerfeil" har jo blitt klistret opp på forsiden av tabloidene flere ganger. Ellers er det få problemer med motor/gir og understell.

203 C-klasse før facelift ville jeg nok ha tenkt meg om både 2 og 3 ganger om du finner noen i den prisklassen.

Siste alternativet er jo 124 i god stand. Som oftest skuddsikkert om du finner en bra en.

Guest terje indseth
Posted

Lurer litt på denne Mercedes-Benz C-Klasse C180 ELEGANCE 1997, 190000 km. pen ingen synlig rust i skjermer eller dører. Hva trur folket om dette.  Takk for de andre tipsa! :)

• 3 months later...
Guest Terje i
Posted

Ja da ble det c-180 eleganc st.vogn. 190000km. Minste motor, men funker for meg med mye små kjøring. Rustfri og pen inni, Jeg ga nok for mye hos forhandler 69000 ferdig reg, Men er fornøyd og betaler litt for den sikkerheta å handle hos en kjent forhandler. Crus kontrol ,air condition el vinduer