Tjærand Matre Posted July 25, 2009 Posted July 25, 2009 Var litt kreativ når jeg parkerte på hotellet i Stockholm og dro på meg et kontrollgebyr. Min feil, selv om hotellet feilinformerte meg. Anyways, er det noen av dere som har prøvd å betale de små gule lappene man får? Gjorde et ærlig forsøk i nettbanken min men kontonummeret er ikke brukbart. Mener jo at jeg har prøvd, men har jo ikke lyst til å få svenske inkassobyråer på nakken. Noen med erfaring fra lovbrudd i Sverige her? Quote
gunsen Posted July 25, 2009 Posted July 25, 2009 Det er bare å drite i å betale gebyret, svenskene gjør ikke noe for å innkreve slike små beløp fra utlendinger. Dette vet jeg, for jeg fikk et P-gebyr i Östersund for et par år siden som jeg ikke betalte. Hørte aldri noe mere om denne saken... Var også en sak i nyhetene om dette her forleden mener jeg å huske. har erfart det motsatte, var skyldig 300 svenske kroner til et sykehus i sverige,(hadde glemt hele greia) men dem purra opp og trua med inkassokrav, er noen år siden dette da Quote
Tjærand Matre Posted July 25, 2009 Author Posted July 25, 2009 Skal de ha penga sine får de jo tilrettelegge litt Venter og ser om det kommer noe i postkassa. Quote
SivF Posted July 25, 2009 Posted July 25, 2009 Parkeringsbøter kan vi bare kaste =D>, men om vi får bot av politiet når vi er i Sverige må vi bla opp http://www1.nrk.no/nett-tv/distrikt/ostfold/verdi/105252 Quote
Tjærand Matre Posted July 25, 2009 Author Posted July 25, 2009 På vei til Stockholm så jeg forresten Sylteracing i C-klassen sin i god driv gjennom downtown Karlsskoga, torsdag 23/07 rundt 14.00. Han skulle skamme seg for å ikke blinke med lysa mot den eneste G-klassen han så i Sverige (mest sannsynlig...som attpåtil var norsk)... Ikke at jeg kjenner gutten, men det var en streamer i frontruta som Biltilsynet hadde hatt meninger om som sa: "SylteRacing". Quote
Alexander Posted July 25, 2009 Posted July 25, 2009 Jeg ble knipset i fotoboks i Tyskland i 2005, så aldri noe til den bota heldigvis Quote
Helge Posted July 25, 2009 Posted July 25, 2009 Min bror har fått to parkeringsbøter i Sverige, med sin DK-registrerte bil, men da har de skrevet Dansk på nasjonalitet så han har ikke betalt noen. Quote
Geggi Posted July 25, 2009 Posted July 25, 2009 Svenske parkeringsbøter blir etter svensk lov definert som avgift og kan derfor ikke kreves inndratt utenfor Sverige (logisk nok). Fartsbøter derimot blir innkrevd utenfor landets grenser. Det jobbes visst med en lovendring så det går vel ikke lang tid før svenske parkeringsbøter blir nettopp det.... bøter for nordmenn også. Quote
Alexander Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 På autobahn? Jepp, en mobil fotoboks satt opp i et veiarbeidsområde. Quote
Jøran89 Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 Typisk oss! Når vi har en "gode" noen steder så utnytter vi den så maksimalt at det tilslutt blir totalforbud. Quote
Recommended Posts