FrodeS Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Noen som har erfaring med sånt? DENNE kan jeg få for rundt 5500,- Vi kjøpte nesten ny klipper i fjor, og den tok kvelden nå. Ordentlig skrot fra stiga, så det var like greit. Trenger altså en ny, og når disse begynner å li rimelige, så kanskje det er like greit? Quote
Fredrik B Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 En bekjent av meg har en slik selvklipper. De er veldig fornøyd. Dog vet jeg ingenting om batterikapasitet og slik... Vurderer en slik selv. Quote
FrodeS Posted July 24, 2009 Author Posted July 24, 2009 Samme greia er faktisk en del billigere fra England, der den står med gratis frakt. Kan sende via Sverige, og ta den hjem helt lovlig uten mva. Quote
T-boy Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Far til en kompis har en Husqvarna og er så vidt jeg vet fornøyd. Ser denne kommer fra Kina, så jeg ville vært litt skeptisk. Samme greia ligger på finn til 6690,- men er enda billigere her: http://www.nerden.no/ds_product_info.php/products_id/275 Tror jeg ville handla her i Norge mtp garantien. Har lenge hatt lyst til å lage en slik Quote
FrodeS Posted July 24, 2009 Author Posted July 24, 2009 Far til en kompis har en Husqvarna og er så vidt jeg vet fornøyd. Ser denne kommer fra Kina, så jeg ville vært litt skeptisk. Samme greia ligger på finn til 6690,- men er enda billigere her: http://www.nerden.no/ds_product_info.php/products_id/275 Tror jeg ville handla her i Norge mtp garantien. Har lenge hatt lyst til å lage en slik Takker. Den der på nerden.no var jo riktig så billig. Den jeg trodde kom fra england var ikke fra England allikevel, så da blir det uansett mva i tillegg på den. De rimeligste jeg har sett av disse i Norge har vært 11k og oppover. Da blir det en viss forskjell, men den der til 4990,- var noe ganske annet. Forøvrig en av de største samlingene skrivefeil jeg noen gang har sett på en og samme nettside... Quote
FrodeS Posted July 24, 2009 Author Posted July 24, 2009 Noen som vet hvordan den tråden som følger med fungerer? Er det en slags antenne, eller vil den være et fysisk hinder som den "butter" i, og da snur? Går denne greia kun på måfå, eller vil den lære seg hvor den er, og hvordan plenen er utformet? Det ser ut på tegningene som den vil følge et visst mønster. 100 meter med tråd blir nok litt lite. Det sto et sted at den kunne utvides med ganske vanlig kobbertråd. Quote
Rolf Åge Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Den er "inne gjerdet" med kobbertråd, den vil ikkje gå utenfor dine stengsel. uten at du løfter den over, men da stikker den nok av.. Du må nok legge ut noe tråd for alle blomsterbeddene til Kristin, ellers gnager den seg igjennom alt sammen Etter hva jeg har hørt, går denne rett fram til den møter på noe hinder.. Dette er ikkje egen erfaring, men info fra husqvarna selger.. Om denne oppfører seg likt vet jeg ikkje.. Quote
FrodeS Posted July 24, 2009 Author Posted July 24, 2009 Den er "inne gjerdet" med kobbertråd, den vil ikkje gå utenfor dine stengsel. uten at du løfter den over, men da stikker den nok av.. Du må nok legge ut noe tråd for alle blomsterbeddene til Kristin, ellers gnager den seg igjennom alt sammen Etter hva jeg har hørt, går denne rett fram til den møter på noe hinder.. Dette er ikkje egen erfaring, men info fra husqvarna selger.. Om denne oppfører seg likt vet jeg ikkje.. Jeg vil tro de oppfører seg ganske likt. Den dagen en sånn har spist opp blomsterbedene, blir jeg nok ganske upopulær. Fortsatt lurer jeg på om ledningen er et fysisk hinder, altså noe den butter i, eller om den er en slags antenne som sender et signal som sier at "her er enden". Quote
Rolf Åge Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Tipper at du må skaffe vanli klipper da Ledningen skal ligge ca 10 cm under bakken, å fungerer som et usynli stengsel. hva slags signal det gir vet jeg ikkje.. Quote
FrodeS Posted July 24, 2009 Author Posted July 24, 2009 Tipper at du må skaffe vanli klipper da Ledningen skal ligge ca 10 cm under bakken, å fungerer som et usynli stengsel. hva slags signal det gir vet jeg ikkje.. Da sier det seg jo selv at det ikke er et fysisk hinder, men en slags antenne. Hvis den kan forlenges en del, så bør det fungere fint å trekke rundt blomsterbedene, så den holder seg unna. Quote
Rolf Åge Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Ja, du legger bare en slynge rundt der du ikkje vil at den skal klippe.. Quote
FrodeS Posted July 24, 2009 Author Posted July 24, 2009 Ja, du legger bare en slynge rundt der du ikkje vil at den skal klippe.. Vet du hvor lang den kan være? Det følger 100 meter med, men jeg trenger nok en del mer enn det. Quote
Rolf Åge Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Ingen anelse, men tipper noen ganger lenger en de 100 meterene som følger med.. send avgårde en mail til selger å spør.. er ikkje store flekken du får bura inne med 100meter trå.. Quote
Stian&Jittima Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 En slik en "billigklipper" til 5-6000 kr så jeg på ifjor før jeg kjøpte meg en større mod. Den billigste dem hadde var til rundt 5-6000kr,da måtte du fysisk stenge den inne på område "sitt" med f.eks plankebord på høykant rundt eiendommen (Mindre pent),den hadde ikke eget "hus" slik at den ladet seg opp etterhvert som den trengte mer "mat",fulgte med en kabel til opplading,den billigste utgaven dekket ca 150 kvm plen. Den jeg kjøpte var litt mer avansert,kabel som jeg gravde ned rundt eiendommen min,satte ut "huset" til klippern og lot den lade seg opp,etter det har den fungert kjempefint Bonusen med denna er at jeg har programert den inn til og klippe plen hver Tirsdag kl 12:00 og fredag kl 12:00 Men prikken over i'en er det at før den klipper så går den ut av huset og "kjenner" på fuktigheten på plenen,er den for fuktig kjører den inn i huset sitt igjen og venter til neste dag Slike klippere er kjekke og ha,spesielt for en med gress allergi som jeg har. Men koster Shjorta hvis du skal ha litt ekstra stæsj på den,det er aberet med dem der,vurderer og kjøpe meg en støvsuger nå,fungerer akkurat som klippern. Quote
FrodeS Posted July 24, 2009 Author Posted July 24, 2009 En slik en "billigklipper" til 5-6000 kr så jeg på ifjor før jeg kjøpte meg en større mod. Den billigste dem hadde var til rundt 5-6000kr,da måtte du fysisk stenge den inne på område "sitt" med f.eks plankebord på høykant rundt eiendommen (Mindre pent),den hadde ikke eget "hus" slik at den ladet seg opp etterhvert som den trengte mer "mat",fulgte med en kabel til opplading,den billigste utgaven dekket ca 150 kvm plen. Den jeg kjøpte var litt mer avansert,kabel som jeg gravde ned rundt eiendommen min,satte ut "huset" til klippern og lot den lade seg opp,etter det har den fungert kjempefint Bonusen med denna er at jeg har programert den inn til og klippe plen hver Tirsdag kl 12:00 og fredag kl 12:00 Men prikken over i'en er det at før den klipper så går den ut av huset og "kjenner" på fuktigheten på plenen,er den for fuktig kjører den inn i huset sitt igjen og venter til neste dag Slike klippere er kjekke og ha,spesielt for en med gress allergi som jeg har. Men koster Shjorta hvis du skal ha litt ekstra stæsj på den,det er aberet med dem der,vurderer og kjøpe meg en støvsuger nå,fungerer akkurat som klippern. Var det den billigste til husquarna du så på? Den som heter 220C elns? C betyr at den er ladbar, mens AC betyr automatisk ladbar. Denne billig-greia jeg ser på kommer med 100 meter tråd, som jeg nå antar skal graves ned), og den går automatisk til ladestasjonen sin. Jeg har spurt diverse selgere om diverse ting, så får jeg høre hva jeg får av svar. Quote
Stian&Jittima Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Den jeg har heter Ambrogio (Italienskt merke) Men var bra garanti på den så da tok vi sjansen. Er som regel skeptisk til alt som kommer fra Italia Denna var svindyr og i ettertid var det ett idiotikjøp av meg,men alle finessene på den fasinerte meg i senk Bare og grave kabelen ca 10 cm under bakken,ikke for dypt for da drar den på "rømmen" http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18170171 Du kan sjekke litt ut her,er en adr til dem også,holder til i Billingstad. Går du for en basic mod er den mer enn bra nok,jeg har en delux mod men mener nå selv at det er mye bortkasta penger og kjøpe en så dyr utgave bare pga noen "kjekke" options http://www.robotas.no/ Quote
Lorns Stavrum Posted July 25, 2009 Posted July 25, 2009 se også denne linken http://www.norway.husqvarna.com/node1816.aspx?nid=68110 Det legges kabel rundt yttrekant og den stopper når den møter en hindring, kjenner tre stykker som har av dette merke alle er fornøyde kan sikkert også legge kabel rundt blomsterbed Quote
FrodeS Posted July 25, 2009 Author Posted July 25, 2009 se også denne linken http://www.norway.husqvarna.com/node1816.aspx?nid=68110 Det legges kabel rundt yttrekant og den stopper når den møter en hindring, kjenner tre stykker som har av dette merke alle er fornøyde kan sikkert også legge kabel rundt blomsterbed Maskinene til Husquarna ser fine ut de, men prisen på dem er jo helt hinsides. En som greier min plen koster ikke langt unna 20.000 Quote
Rudi Posted July 25, 2009 Posted July 25, 2009 kan kun svare for husquarna sin nest største modell.... den funker sinnsykt bra... sjefen har en sånn... knallgod, men prisen er deretter og... personlig syns jeg det blir ALT FOR MYE kr... Quote
FrodeS Posted July 26, 2009 Author Posted July 26, 2009 kan kun svare for husquarna sin nest største modell.... den funker sinnsykt bra... sjefen har en sånn... knallgod, men prisen er deretter og... personlig syns jeg det blir ALT FOR MYE kr... Når det nærmer seg 20k, så er det drøyt, men kan jeg få en som funker for 5, så begynner det å hjelpe. Det koster jo fort noen tusen for en skikkelig grasklipper også. Quote
Rudi Posted July 26, 2009 Posted July 26, 2009 jepp... titta på klippere tidligere i sommer, og jeg fant ingen som jeg syns kvalifiserte seg til under 4k... Legg ut en god review på den når du har kjøpt og satt i gang den om det blir noe, garantert flere her som vil ha det og Selv er jeg skeptisk til slike ting som koster så lite samtidig som at jeg ikke gidder koste på 15-20k for en nå i nærmeste fremtid iallefall... men ser man litt annerledes på det så hadde alternativet for meg blitt å kjøpe ny sitteklipper med frontaggregat og midjestyring, og de er ikke billige de heller... Quote
Recommended Posts