Guest Pittball Posted August 3, 2005 Posted August 3, 2005 Noen som har hatt nede takluke-kassetten i en w202? Tilten på min virker ikke, prøver jeg å tilte så vrir luken seg slik at den er en halv cm lengre opp en i lukket stilling i ene hjørnet, og litt lavere i andre. Vet noen hvilke deler som er inni der? Har ikke garasje nå og er litt avhengig av at dette må gå fort å fikse, og vil ikke ta kassetten ner før jeg vet om d er noen typiske deler som jeg må få tak i nye.
CHARLIE Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Dette bør du ikke rote for mye i selv, hvis du ikke har peiling. Jeg hadde samme problemet som deg nettopp. Da måtte jeg skifte begge hevearmene. Det er ikke spesielt dyrt, men en fordel at folk som har peiling fikser dette.
Guest Pittball Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 hadde kassetten nede og rotet litt Ble ikkje så klok av det nei... Hva vil "ikke spesielt dyrt" si da? Har blitt skolegutt nå så alt er vell dyrt for meg
CHARLIE Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Vi fiksa det i Flensburg for et par uker siden sammen med hovedservice og en del annet oppsamlet dill, så jeg vet ikke eksakt pris. Tipper på et par tusen hos merkeforhandler
Guest Geggi Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Jeg mener at jeg betalte ca. 3000,- for begge heverne inkl. arbeid da det samme skjedde med min 95 C180 i et lite smart øyeblikk da det var frost og jeg skulle tilte takluka. (Istedet ble det jeg som tilta... )Det var kun den ene heveren som røyk, men på verkstedet bytta de begge for "en vet jo aldri når den andre ryker og siden vi nå har åpnet opp i takluka" som de sa på verkstedet!!!! Idiotisk etter min mening men ung og dum som jeg var kranglet jeg ikke på det. Dette var tilbake i det Herrens året 1997.
CHARLIE Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Det var bare den ene heverten min også som var gåen, men de skiftet begge to hos meg og. Syns det var greit, så slipper en liksom samme problemet 2 uker senere på andre siden. Du står på med postene dine, Geggi! Klarer du å tippe over grensen i helgen?
Guest Geggi Posted September 17, 2005 Posted September 17, 2005 Jo, men en bør ikke klare å ødelegge den andre som i mitt tilfelle var i frost (såpass lærte jeg jo). Blir jo mye dyrere enn nødvendig, og jeg har hatt 3 biler etterpå med soltak hvor jeg har unngått problemet Jo, det ser lovende ut dette, Charlie Har du noen spørsmål jeg kan svare deg på
CHARLIE Posted September 25, 2005 Posted September 25, 2005 Jo. men i ditt tilfelle så var det jo ikke pga slitasje. Men når en løfter ryker pga alder og slitasje, så kan det nok være en reel fare for at den andre også ryker etter kort tid.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now