Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sliter med att bilen begynder å kenguru hoppe så snart jeg passerer 4000omdr. Det følest nesten ut som en turtallsperre som slår inn. Bilen er en 1990 w124 300e sportline.

Har akkurat byttet lambda sonde, som var gåen. Etter bytte av den ble jeg kvitt en del andre merkelige fenomener men ikke denne "sperren".

Noen som har en ide om hva det kan være?

Plugger, pluggledninger er i bra stand rotor/fordeler lokk skal byttes nærmeste framtid, men kan ikke sjønne at de skal kunne forrårsake noe sånt.

Guest Thomas H
Posted

Er den slik uavhengig av belastning? Dvs kan du feks ligge på 3500 omin med flat pedal uten problem?

Posted

Ett skudd i blinde (kanskje på feil blink), men er dette en M103 eller M104, 300e eller 300e-24?

Hvis det er M104, så er det ved ca? 3800 at innsugskammen vrir seg for å åpne tidligere

i syklusen. Hvis den mekanismen ikke virker, kan den nok oppføre seg slik.

mvh,

syljua

Posted

Takker for svar, den er slik uavhengi av belastning ja samme om jeg står på tomgang eller har full bil i bratt bakke. bilen drar som en 300 skal opp til 4000 omdr  uten problem men så kommer kengeru hoppingen.

Jeg har akkurat kjøpt bilen med dette problemet fikk den kjempe billig pga av dette. Trodde det var lambda som lagde dette problemet også men det ser ikke slik  ut. :?

Rele og slik som er på bilen regner jeg med er orginalt. (Bilen er eid av eldre personer som ikke har skrudd selv).

Men nå som bilen har blitt brukt litt med gåen lambda ligger der ikke noen feilkoder inne på systemet som må fjernes, Hjerne som evt må resetes?

Dette er en M103 3.0 12v.

Posted

Sliter med att bilen begynder å kenguru hoppe så snart jeg passerer 4000omdr.

Litt OT i hverdangen, men... Når jeg ser bilde av bilen din, så ser jeg svaret  :lol:

index.php?action=dlattach;attach=3317;type=avatar

hehe. Tysker stuk delux.

Posted

Men nå som bilen har blitt brukt litt med gåen lambda ligger der ikke noen feilkoder inne på systemet som må fjernes, Hjerne som evt må resetes?

Det skal det ikke gjøre, men det skader jo ikke å lese av feilkoder... Søk på duty cycle på forumet her så finner du sikkert informasjon om det.

Og generell informasjon om feilsøking av KE-jetronic systemer er det skrevet mye om her tidligere, så et søk kan kanskje fortelle deg mer. :D

Posted

Takker for svar, den er slik uavhengi av belastning ja samme om jeg står på tomgang eller har full bil i bratt bakke. bilen drar som en 300 skal opp til 4000 omdr  uten problem men så kommer kengeru hoppingen.

Jeg har akkurat kjøpt bilen med dette problemet fikk den kjempe billig pga av dette. Trodde det var lambda som lagde dette problemet også men det ser ikke slik  ut. :?

Rele og slik som er på bilen regner jeg med er orginalt. (Bilen er eid av eldre personer som ikke har skrudd selv).

Dette er en M103 3.0 12v.

Jeg mistenker noen har satt inn feil bensinpumperelé rett og slett.

Posted

Fortsetter den videre over 4000 eller stopper den der.?

Grunnen til at jeg spør er at du sier det er likt enten den står i fri eller i D.

Den skal gjøre det i fri for å beskytte girkassen eller noe i den duren, så det kan være feil i nettet dit slik at den "tror" den står i fri hele tiden, sjekk ledningnett fra automat og se til at alt er tilkoblet og ikke har brudd eller jordingsfeil....

Posted

Fortsetter den videre over 4000 eller stopper den der.?

Grunnen til at jeg spør er at du sier det er likt enten den står i fri eller i D.

Den skal gjøre det i fri for å beskytte girkassen eller noe i den duren, så det kan være feil i nettet dit slik at den "tror" den står i fri hele tiden, sjekk ledningnett fra automat og se til at alt er tilkoblet og ikke har brudd eller jordingsfeil....

Men er det slik på en så gammel w124? Trodde dette bare var på m111/m104 motorene som hadde den funksjonen? En kompis meg har en 1991 mod 300e(m103) den har ikke denne sperrren når bilen står i p eller n.

Guest Einar
Posted

Den funksjonen finnes ikke på M103...

Men der den finnes så er vel turtallsperra aktivert så lenge man står stille, uavhengig av girposisjon, men går på ABS.

Posted

Det står på kickdownreleet hvilken motor det er til tenker jeg. Noe slikt som 6cyl kickdown 6300 o/min eller noe slikt.

Har sett litt på det relet, på mitt står 6zyl Klima. Dette er vel korrekt.(Bilen har klima).