Jump to content

Partikkelfilter tett

Recommended Posts

Guest Johnny Larsen
Posted

Har en 220 cdi, fikk beskjed etter kjørt i nødmodus i ca 100 mil, fikk jeg skiftet innsugslangen til turboen. det viser seg at motorvern lampen lyster, bilen har problemer og regenerere partikkelfilteret i og med at jeg har kjørt med defekt slange. Verksted sier jeg må kjøpe nytt filter dette koster 15000 kr phuuu. E det noe som har et godt tips hva jeg kan gjøre??? Verksted sa at de tidligere brente rein filter, men sluttet med det.

Johnny

Posted

Hjelper ikke å svinkjøre litt med motoren

Gjorde dette med pappa sin bil når partikkelfilteret gikk tett og varsellampa bagynte å lyse!

Var bare snakk om ett par hissige forbikjøringer med motoren langt ute på rødfeltet, så funka den fint igjen :)

Guest Einar
Posted

Kan de ikke regenerere filteret med diagnoseutstyret eller vil de ikke?

Hør med noen andre, de kan nok det, men er jo ikke alltid det holder.

Ellers vil jeg anbefale deg å kjøre en god tur på lavt gir og høyt turtall, sist jeg gjorde det(med Nissan Pathfinder) så kjørt jeg 4 mil på 3 og 4 gir i 80-100km/t, da funka det.

Altså, kjør ett godt stykke med så høyt turtall du føler deg komfortabel med, uten stopp helst.

Finnses det ikke noen svensker som driver med rep av partikkelfiltre?

Posted

Har faktisk hørt at det går ann å gi full speed i noen minutter mens motoren er varm...

Må gå fint det, enten det er etter boka eller ikke

Er betydelig mye billigere enn nytt filter enn 15k ihvertfall :?

Men tett partikkelfilter kommer bare av en ting, og det er for lat høyrefot :lol:

Posted

Har faktisk hørt at det går ann å gi full speed i noen minutter mens motoren er varm...

Må gå fint det, enten det er etter boka eller ikke

Er betydelig mye billigere enn nytt filter enn 15k ihvertfall :?

Men tett partikkelfilter kommer bare av en ting, og det er for lat høyrefot :lol:

Godt mulig... :lol: Jeg gjør det en gang i bland... :D