Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har erfaring med forskjellige typer hurtigvoks? Jeg har brukt noe greier fra Sonax som sprayes på våt bil og tørkes bort med pusseskinn / håndkle.

Jeg har ikke kommet så langt med poleringsprosjektet ennå, men jeg har vasket bilen med parafin og så flydd over med leire (clay på nynorsk), og hurtigvoks. Det blir i hvertfall blankt, og det virker som det holder ganske greit. Vannet preller av i lang tid etterpå.

Hvordan er holdbarheten på sånt i forhold til "ordentlig" voks?

Bruken er veldig enkel. Etter å ha vasket bilen, bare sprayes det utover og dras ut med en svamp før det tørkes bort.

Posted

en kompis av meg er bilpleier og mener turtle wax sin  ice er det eneste turtlewax produktet som er brukbart :?

men holdbarheten er dårlig, men for han funker det fint siden det bare skal holde til bilen er solgt :lol:

Har ikke prød det selv, men skal være veldig lett å bruke :)

Posted

en kompis av meg er bilpleier og mener turtle wax sin  ice er det eneste turtlewax produktet som er brukbart :?

men holdbarheten er dårlig, men for han funker det fint siden det bare skal holde til bilen er solgt :lol:

Har ikke prød det selv, men skal være veldig lett å bruke :)

Det er skrevet om ICE her på forumet tidligere. Konlusjonen var vel at det ble veldig bra der og da, men at holdbarheten var ca. et kvarter.

Greia jeg bruker frar Sonax er nok ikke samme typen produkt. Det er ikke ment å gi noen bling-effekt, det er bare en "vanlig" voks, som kan legges på våt bil.

Posted

Det jeg har erfart med den type voks er at det er et greit supplement for å vedlikeholde et allerede eksisterende vokslag mellom poleringene. Eksempelvis polering, en vask uten hurtigvoks, en vask med hurtigvoks, en vask uten og en vask med vanlig polering.

Posted

Det jeg har erfart med den type voks er at det er et greit supplement for å vedlikeholde et allerede eksisterende vokslag mellom poleringene. Eksempelvis polering, en vask uten hurtigvoks, en vask med hurtigvoks, en vask uten og en vask med vanlig polering.

Hva slags voks har du brukt?

Jeg har tidligere prøvd noe show shine fra Auto Glym, men den var akkurat det den hørtes ut som, kun en kortvarig glede.

Posted

Jeg kjøpte en flaske med Autoglym Aqua Wax i fjor, og synes det var greit til sitt bruk. Show Shine er også et ypperlig produkt til å holde biler blanke på utstilling. Når jeg hadde med SEC-en min på utstillingen på Lillestrøm ble det brukt noen flasker med show-shine. Fjernet fingermerker og ga flott glans. Jeg registrerte også at bilen fikk en merkbart bedre glans etter den utstillingen, så det ble utvilsom tilført gode ting til lakken.

Simen og jeg brukte også Show shine til skopuss med stor suksess i en hektisk innspurt før festmiddagen under landstreffet på Hunderfossen, :D

Posted

ICE er visst greit om den toppes med en voks i etterkant... Vil du ha en voks som beader og sheeter bra, som ikke er mye jobb å legge på eller gnu av, som og gjør at bilen er så godt som ren etter bare høyttrykksspyling anbefaler jeg Petes53 som fåes kjøpt på scandicshine, den er kanonfin å jobbe med, og bilen blir SINNSYKT lett å holde ren etterpå. bruker den på hele bilen og felgene jeg. bremsestøvet forsvinner av å bare bruke hageslangen :D koster bare 290,- for en boks og... bruker maks en time på å legge på, vente på at den skal tørke og gnu den av igjen. anbefales på det sterkeste.

Posted

Noen som har erfaring med forskjellige typer hurtigvoks? Jeg har brukt noe greier fra Sonax som sprayes på våt bil og tørkes bort med pusseskinn / håndkle.

Jeg har ikke kommet så langt med poleringsprosjektet ennå, men jeg har vasket bilen med parafin og så flydd over med leire (clay på nynorsk), og hurtigvoks. Det blir i hvertfall blankt, og det virker som det holder ganske greit. Vannet preller av i lang tid etterpå.

Bruken er veldig enkel. Etter å ha vasket bilen, bare sprayes det utover og dras ut med en svamp før det tørkes bort.

Hvordan er dette med sorte gummidetaljer / lister da, da? Blir det noe merker?

Posted

quick detailere setter sjelden merker på plast... meguiars quick detailer på en polert bil gir en sinnsyk wetlook, men det holder ikke stort mer enn en vask eller to...

Posted

Hvordan er dette med sorte gummidetaljer / lister da, da? Blir det noe merker?

Autoglymsaken som jeg brukte ga faktisk en grei finish på plastdetaljer.

• 3 weeks later...
Posted

meguiars har sånn hurtigvoks,den skal vist være sykt bra hører jeg folk sier,grådig fin når bilen allerede er vokset med hardvoks,etter vask er det bare og spraye på bilen og tørke av før det tørker inn på bilen,gjør du det hver gang vil hardvoksen sitte der lengere før du må smøre på nytt lag. Selv har jeg ikke prøvd det ennå,men går til innkjøp av en slik imorgen  :D

Posted

Megauiars har flere forskjellige.

Jeg har Quick Detailer og Last Touch Foam detailer (tror jeg den het). Jeg har ikke sammenlignet med andre, men jeg synes de virker veldig bra begge to.

Noen flere her:

http://www.meguiars.com/estore/product_list.cfm?sectionname=Consumer%20(Meguiar's%20Brand)%3EAuto%20Paint%20Care%3ECar%20Maintenance&sectionID=11601

Vært og handlet meg ultimate quik detailer idag,blir morro og se hvordan den funker  :D

Posted

ultimate quick detailer er den beste quick detaileren fra meguiars etter min mening. Sheeader som bare det.

Jeg har brukt Duragloss aquawax som quick detailer på min, synes den fungerer meget bra og holder 3-4 uker avhengig av bruk.