Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har planet toppen min å tok av 0,3mm. Måtte ta av så mye pag korosjon i toppen. Er dette mye på denne toppen/motoren, med tanke på klaring mellom ventiler å stempel??

Guest Einar
Posted

Da setter du på tilsvarende tjukkere topppakning, som man alltid skal ved sliping av topp.

Posted

Jeg kan ta feil, men jeg tipper MB leverer div tykkelser, nettopp til topper som har blitt frest.

Espen

Mulig BOS har det til M104. Men til M102 har de det ikke.

Posted

Mål og finn ut hvor mye dette påvirker register og kompresjon. Er det store forandringer har jeg en msl pakning til denne motoren som er 2mm tykk mot vanlig 1.4.

Personlig tror jeg ikke dette kommer til å skape nevneverdige problemer med orginalt toppakning, men sjekk for sikkerhetsskyld.

Posted

Men vil ikke en topp som sitter lavere enn beregnet påvirke timingen?

Er det så lite at man ikke trenger justerbare kamdrev om ikke høvlingen kompenseres?

Ventilene vil vel åpne litt tidligere om jeg ikke tenker feil.

Posted

Men vil ikke en topp som sitter lavere enn beregnet påvirke timingen?

Er det så lite at man ikke trenger justerbare kamdrev om ikke høvlingen kompenseres?

Ventilene vil vel åpne litt tidligere om jeg ikke tenker feil.

0,3mm har da vell ingen ting å si

blir mye mer av at kjea strekkes, og at man ikke får justert på kamdrevet

Posted

Hei takker for svar. kjerra går fint den nå. er en rasle lyd av motor, men den lyden var der før toppen vart planet, men tror det skyldes kjedestrammeren som bska skriver. Ny strammer er på vei. dette med register kjedet strekker seg TROR jeg har mer å si en at toppen er frest av 0.3 mm.

Posted

jeg planet toppen på min m102 i 07, måtte plane ganske mye men usikker på mål, var en dyp ripe i toppen etter noen har byttet toppakning tidligere... brukte normal toppakning, og gjorde ingenting for  kompensere noe. funker gull...