Daniel L Posted July 19, 2009 Posted July 19, 2009 Har planet toppen min å tok av 0,3mm. Måtte ta av så mye pag korosjon i toppen. Er dette mye på denne toppen/motoren, med tanke på klaring mellom ventiler å stempel?? Quote
Guest Einar Posted July 19, 2009 Posted July 19, 2009 Da setter du på tilsvarende tjukkere topppakning, som man alltid skal ved sliping av topp. Quote
Espen W Posted July 20, 2009 Posted July 20, 2009 Jeg kan ta feil, men jeg tipper MB leverer div tykkelser, nettopp til topper som har blitt frest. Espen Quote
Haavar Posted July 22, 2009 Posted July 22, 2009 Jeg kan ta feil, men jeg tipper MB leverer div tykkelser, nettopp til topper som har blitt frest. Espen Mulig BOS har det til M104. Men til M102 har de det ikke. Quote
Torbjørn Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Mål og finn ut hvor mye dette påvirker register og kompresjon. Er det store forandringer har jeg en msl pakning til denne motoren som er 2mm tykk mot vanlig 1.4. Personlig tror jeg ikke dette kommer til å skape nevneverdige problemer med orginalt toppakning, men sjekk for sikkerhetsskyld. Quote
bska Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Dersom registeret kjedet skranglet på tomgang bør du gjøre noe med det, men ellers burde det være go go Quote
T-boy Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Men vil ikke en topp som sitter lavere enn beregnet påvirke timingen? Er det så lite at man ikke trenger justerbare kamdrev om ikke høvlingen kompenseres? Ventilene vil vel åpne litt tidligere om jeg ikke tenker feil. Quote
laffus Posted July 24, 2009 Posted July 24, 2009 Men vil ikke en topp som sitter lavere enn beregnet påvirke timingen? Er det så lite at man ikke trenger justerbare kamdrev om ikke høvlingen kompenseres? Ventilene vil vel åpne litt tidligere om jeg ikke tenker feil. 0,3mm har da vell ingen ting å si blir mye mer av at kjea strekkes, og at man ikke får justert på kamdrevet Quote
Daniel L Posted July 27, 2009 Author Posted July 27, 2009 Hei takker for svar. kjerra går fint den nå. er en rasle lyd av motor, men den lyden var der før toppen vart planet, men tror det skyldes kjedestrammeren som bska skriver. Ny strammer er på vei. dette med register kjedet strekker seg TROR jeg har mer å si en at toppen er frest av 0.3 mm. Quote
Rudi Posted July 27, 2009 Posted July 27, 2009 jeg planet toppen på min m102 i 07, måtte plane ganske mye men usikker på mål, var en dyp ripe i toppen etter noen har byttet toppakning tidligere... brukte normal toppakning, og gjorde ingenting for kompensere noe. funker gull... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.