Jump to content

20"

Recommended Posts

Guest Tor-Erling
Posted

Hei,

Haster med svar nu,

mulig og kan bruk 225/35-20 på W124. 230 cd. 1989 mod.

Har fått ett gått tilbud på felger og dekk. :D Felgene har (ET 35)

Posted

kan jeg bruke da 225/30-20

Høres mye bedre ut ihvertfall, men jeg vil ikke garantere at du ikke kommer til å subbe. Kanskje andre her inne har erfaringer med standard 124 bil og 20"??

Posted

kan jeg bruke da 225/30-20

Det er vel noe mindre rulleomkrets enn 235/35-19 som mange her på forumet kjører med på 124, så det bør gå greit. Dog bør du nok valse hjulbuene foran og sette på AMG spacerkit på skjermene (og skjermene må muligens lakkeres etter valsing)...

Guest Einar
Posted

Nå vil ikke jeg starte en stor diskusjon om hva som er finest her, så det er sagt først.

Skal du kjøre på 20" på W124 vil det se ut som bilen går på stylter, ikke kan du senke noe særlig, estetisk er det absolutt ikke fint.

19" er større enn det bør være, har sett W124 med det på, subber på orginal usenka bil, ser ikke fint ut, geometrien med buer, bil og hjul blir liksom feil.

Den største felgdimmen som ser ok ut på W124 er 18", til og med det kan skape sine problemer når man senker, og senk må man om man skal ha noe særlig felger, ellers vil det også da se ut som bilen går på stylter.

Min mening er skal du senke litt kan du ha 18", skal du senke skikkelig(35-40mm+) så er 17 det peneste, og mest praktiske.

Nå kommer sikkert noen å sier rulleomkretsen er den samme på alle dimensjonene, så problemene er like.

Ja, det er delvis rett, med samme dimensjoner på felgbredde og dekk, og ET, vil man jo ha hele hjulet på samme plass, men hvor mye rom for strekk på f.eks 205/35-20 på en 8,5" felg vil det være, sikkert noen som har gjort det. Hvor fint er det med gørrsmale hjul i 20", hvor godt kler en W124 massiv dekkstrekk.

Selv måtte jeg kjøre på 205/40-17 for ikke å subbe på min foran, er jo mye mindre enn orginal rulleomkrets.

Dess større hjul, dess mer avhengig av senk er du for at det skal se fint ut, uten senking er vel 16" det fineste, med sportline er vel 17 det fineste.

Dette er mine meninger om 20" og andre dimensjoner på W124, mitt svar er styr unna, men du gjør selvsagt som du vil, men da har du fått se min mening.

Guest Tor-Erling
Posted

Hei.

Takker for svar. :D

Får vell ta til vett og finne rett dim på dekk og felger.

Har ett annet spørsmål da. Brede på felger. Max brede foran og Max brede bak.

Og da går jeg for 17”. 

225/45R17. foran. Felg bredde?

245/40R17. bake.  Felg bredde?

Posted

Hei.

Takker for svar. :D

Får vell ta til vett og finne rett dim på dekk og felger.

Har ett annet spørsmål da. Brede på felger. Max brede foran og Max brede bak.

Og da går jeg for 17”.   

225/45R17. foran. Felg bredde?

245/40R17. bake.  Felg bredde?

Til den dimmen på dekkene vil 8" foran og 9-9,5" bak bli bra. Men vil tro det kommer til å subbe godt om bilen er senket endel og ikke valset i hjulbuene. :P

Guest Tor-Erling
Posted

Takker for svar.

Nei treng ikke og valses da, kjører med 225/45-17. felg 8x17.

bilen e senka. Med  Bilstein BTK Tuning Kit B12