laffus Posted July 18, 2009 Posted July 18, 2009 Ble plutselig platet med opphengsgass i min E280 Var jævlig irriterende med automatgirkasse, og endte nesten i grøfta Noen som har vert borti noe slikt før? Misstenker at det er det øverste staget i gasslinken som lager trøbbel Gassvaieren er fin, men den har bestandig vert treg på gassenpedalen. Gassopphenget kommer på full gass, har prøvd å dynke hele driten i olje, men hjalp ikke mest Kan det være kickdown vaier eller noe lignende? gidder liksom ikke demonter hele bilen for å få fiksa det om det er noe enkelt! mvh Lars Quote
laffus Posted July 18, 2009 Author Posted July 18, 2009 Kjøp deg en solid 300E istedet for Har en solid 260 mangler bare bakstilling Gidder bare ikke bytte bil pga opphengs gass! Quote
laffus Posted July 21, 2009 Author Posted July 21, 2009 Problemet er trolig løst etter en del feilsøking så tror jeg bare det skyltes at retur fjøra til gass spjeldet gikk tregt! Sprayet på med plenty med 5-56 og dro den fram og tilbake mange ganger uten at gassvaieren og kickdown vaieren var påkoblet gikk plutselig mye lettere og den hag seg ikke opp lengre Fikk helt sjokk når jeg kjørte bilen etterpå, den ble jo så lett på gassen Så lite tips til de som synes sin m104 har tong gasspedal, så er det bare å spraye retyrfjøra med noe penetrerende olje og kjør den fram og tilbake mange ganger! Fjøra eg godt gjemt, og man må nesten av med insugsrøret for å komme ordentlig til Quote
Recommended Posts