Jump to content

Recommended Posts

Posted

På en kjøretur i distriktet i går ettermiddag kjørte jeg forbi lokalene til et mye omtalt bilverksted.

Verkstedporten sto oppe, og jeg gikk inn for å hilse på. der ble jeg mottatt av en stor bamse av en tysker som kunne fortelle at han nylig hadde overtatt lokalene. Han hadde jobbet for det tidligere firmaet en kort tid før vinterens hendelser satte en stopp for aktiviteten. Han ville fortsette med reparasjoner, ombygging og restaurering av klassiske biler. Spesielt Tyske, Italienske og Engelske, men alt var av interesse. Man ville også ta inn nyere biler for å holde aktiviteten og lønnsomheten oppe. Han virket som å være en all-round mekaniker, men hadde karosserijobber som spesialitet. 26 års erfaring fra tyskland med streng læremester og tysk grundighet hadde visstnok satt sine spor.

Jeg kan naturlig nok ikke uttale meg om kvaliteten på arbeidet hans etter et lite besøk, men mannen ga et godt inntrykk. Meget positivt var det at det var ryddet kraftig opp både ute og inne. Han hadde også fullført noen av de halvferdige bilene som har stått der i "årevis" og var godt i gang med andre. Blant annet var det påbegynt en kompressorbygging på en Porsche 911. Det sto en 45o SEL 6,9 der som skulle få en oppfrisking, og en pagode var på vei.

Jeg tror det er et godt marked for slike verksteder i Norge. Det er ikke mange igjen som innehar kompetanse på eldre biler, og samtidig leverer arbeid av høy kvalitet uten å ruinere deg. Det skal bli moro å se hvordan ting utvikler seg.

Ifølge visittkortet jeg fikk av ham så skal det komme en nettside etterhvert: www.michaelscars.no

Han var opptatt av å bli kjent i markedet og få gjøre noen jobber for å vise hva han kunne utrette. Jeg lovet å spre ordet, og oppfordre folk til å gi ham en sjanse. Dessverre hadde han allerede møtt mye skepsis med tanke på tidligere drift i samme lokaler, men han fremhevet at dette var et nytt firma. Han var opptatt av å drive på en seriøs måte og levere jobber av høy kvalitet til gunstige priser. Foreløpig var de to mann, men en tredje var på vei. Denne var sertifisert for gasskonvertering av kjøretøy, noe som det også ville bli satset stort på fremover.

Har du lyst til å prøve verkstedet eller få mer informasjon er adressen Solliveien 264 (rett ved Shell/By the Way på E6) telefon 69333170

Posted

Dette høres jo bra ut.

Jeg trenger en ny innerskjerm bak etterhvert.

Han har jeg lyst til å ta en prat med.

Hvis man er normalt seriøs, er det er god plass i dette markedet.

Espen

Posted

Spesielt på karosserijobber tror jeg dette kan være riktig sted. Han ristet på hodet når han snakket om "spackel und stahlplast" og smilte når han snakket om tinn og lodding. :)

Posted

Et "bakgårdsverksted" med tysk presisjon kan man trenge :-)

Vi får ønske lykke til, og håpe de greier å få til noe bra. Dette med gasskonvertering høres interessant ut. Norske priser er ganske høye i forhold til i utlandet, uten at det bør være noen spesiell grunn for det. Kanskje det går an å få litt konkurranse.

Posted

Det er godt å høre slik. Man får inntrykk av at nesten alle nå om dagen bare skal ha pengene dine også er det lite eller ingen fokus på å gjøre en (god)jobb.

Ønsker han lykke til og håper han er så dyktig og seriøs som du fikk inntrykk av, vi trenger mere kvalitet på dette markedet.

Tar nok tid og etablere seg i en slik "nisje" som går på gamle, skjeldene biler, men det er nok helt gjennomførbart over tid.

Posted

Jeg vil ha kvalitet som står i forhold til byggekvaliteten på resten av bilen.

Trenger ikke være mer, men heller ikke mindre.

Utopi i 2009?

e

Posted

hørte jeg 6,9? Bilder?

Har du vel fått fra før....... Vi snakka vel om den i fjor når den sto til salgs.

Åja, den koksgråe med ryggelysene :lol: