Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg sliter litt med att tåkelysene foran ikke virker :-(

 

Jeg har målt 1 av pærene til ca 0ohm mao ikke brudd i pærer, jeg har målt alle sikringer og finner ingen med brudd der heller..

 

Når jeg trekker ut lysbryter så lyser den grænne indikatoren for tåkelys men det skjer lissom ikke noe...

Noen som har noen tips???+

 

Kan det være jeg som har klart å løsne en ledning på selve brytern når jeg skifta lyspærene til lufthjulene ????

evnt andre tips mottas med takk..

 

Drar til Danmark en svipptur snart og har EU kontroll også snart så kunne vært greit om dette var i orden :-)

Posted

Ikke ukjent fenomen på 210 er kabelbrudd akkurat i overgangen inn i lykta.

Posted

Sjekk den uisolerte jordingsstrømpa som går fra reflektorer til nærmeste punkt., repsettet tror jeg inneholder reperasjon av jordpunktet.

Posted

Sjekk den uisolerte jordingsstrømpa som går fra reflektorer til nærmeste punkt., repsettet tror jeg inneholder reperasjon av jordpunktet.

 

Skal ha bilen opp på bukk i morra for å bytte olje, tenkte jeg skulle "sjekke" ut litt mer da ja..

Men er det ikke rart att begge 2 slutter samtidig ????

Posted

Sjekk... om tempomaten funke,hadde samme problemet på min 210. å da var sikkringen gåen.. den hadde innvirknig på tåkelysa sikkringsboksen sitter venstre side når døren åpnes

Posted

Sjekk... om tempomaten funke,hadde samme problemet på min 210. å da var sikkringen gåen.. den hadde innvirknig på tåkelysa sikkringsboksen sitter venstre side når døren åpnes

 

TAkker for tips, tempomat funker og som skrevet i første post.

Alle sikringer er målt og skal være i orden...

Posted

Er du sikker på at begge tåkelysa sluttet å virke samtidig, om dette er tilfelle, er det strømtilførselen som er probl. om det er samme strømkurs, er det satt inn høyere effekt i pærer, smelter kontaktpunkter sakte men sikkert, større problemer å finne feilen, det svakeste punktet ryker først. (hvor er nå det).

Alle sikringer er målt, har du målt alle, er det nødvendig da?

Har du ohmet mens sikringer en i holderen eller har du tatt ut en og en..

 

Du sier du målte en av pærene til 0 ohm, det er kortsluttning og sikringen ryker tvert.

Alle forbrukere er vel motstander (kanskje ikke induktiv belastning,vel) og må være det ellers ryker sikringer.

Posted

Alle sikringer er målt, har hatt dem ut, men målte nå i holder..

ohm meteret piper når det er tilnærmet 0hmnår man kobler det til, men det skal være bortimot 0ohm på ei pære..

Er jo kortslutning i pæra som gjør att den lyser, og nei, sikring går ikke..

 

Skal sjekke opp irr osv i dag, og rele...

Posted

Er ikke helt sikker på om du bør feilsøke på elektriske anlegg, vel, vel, man lærer så lenge man går.

Om man ohmer en sikring som er defekt og gjør dette med sikringen på plass, tror jeg ohmmeteret ditt, i mange tilfeller sier "alt ok".

 

Tror kanskje at du kan ha funnet feilen selv, du nevner at du skiftet lyspærer i "luftehjulene" kanskje fokuser i den retning først.

Posted

Er ikke helt sikker på om du bør feilsøke på elektriske anlegg, vel, vel, man lærer så lenge man går.

Om man ohmer en sikring som er defekt og gjør dette med sikringen på plass, tror jeg ohmmeteret ditt, i mange tilfeller sier "alt ok".

 

Tror kanskje at du kan ha funnet feilen selv, du nevner at du skiftet lyspærer i "luftehjulene" kanskje fokuser i den retning først.

 

Litt usikker på hva du mener nå men...

En sikring som har gått vil være åpen hvis den har gått uansett om den sitter i holder eller ikke vel ???

og alt annet av pærer fungerer så skjønner ikke helt hvorfor du mener det att jeg har skiftet pærer i hjulene som styrer luftstrømmen skal ha så mye med att tåkelysa mine ikke fungerer, men jeg er åpen for forslag til hva det skal ha medført  :-)

Posted

Er ikke helt sikker på om du bør feilsøke på elektriske anlegg, vel, vel, man lærer så lenge man går.

Om man ohmer en sikring som er defekt og gjør dette med sikringen på plass, tror jeg ohmmeteret ditt, i mange tilfeller sier "alt ok".

 

Tror kanskje at du kan ha funnet feilen selv, du nevner at du skiftet lyspærer i "luftehjulene" kanskje fokuser i den retning først.

 

Litt usikker på hva du mener nå men...

En sikring som har gått vil være åpen hvis den har gått uansett om den sitter i holder eller ikke vel ???

og alt annet av pærer fungerer så skjønner ikke helt hvorfor du mener det att jeg har skiftet pærer i hjulene som styrer luftstrømmen skal ha så mye med att tåkelysa mine ikke fungerer, men jeg er åpen for forslag til hva det skal ha medført  :-)

 

En sikring som har gått, den kommer ikke igjen, nei.

Vel, et ohmmeter sender ut en liten strøm/spenning i den ene ledningen, om den får denne strømmen tilbake i den andre ledningen er det ikke brudd.

Når du ohmer en sikring som er defekt som står i holderen, sender du denne strømmen gjennom mange/alle +-kurser i bilen, gjennom forbruker, lyspærer ol. til jord.

Jeg hadde ikke sjekket en sikring på denne måten.

Ta ut sikring og mål den, kontroller også anleggsflater samtidig for irr.

 

Hei nå bør vi følge med litt her, nevnte ikke du, i ditt første innlegg, at du hadde skiftet lyspærer i hjulene og kanskje hadde løsnet en ledning til bryteren, som kunne være årsak.

Posted

Hei nå bør vi følge med litt her, nevnte ikke du, i ditt første innlegg, at du hadde skiftet lyspærer i hjulene og kanskje hadde løsnet en ledning til bryteren, som kunne være årsak.

 

Jo, men ifølge alle andre så er sjangsen for dette tilnærmet 0 att det skal ha noe å si siden ALT annet fungerer :-)

Men har den i bakhue...

  • 3 months later...
Posted

Feilen er da funnet

 

Den venstre siden som jeg bytta pære på der var det irr og kablebrudd, mens andre siden hvor jeg ikke gadd å sjekke da det var så rart att begge sluttet å virke samtidig var pæra gått  :-(

 

Men nå funker det ihvertfall.....

 

Så nå er det bare venstre nedre bærekule igjen...

Posted

tar ca 15min å skifte, ink løfting av bilen og av og på hjul.....

 

Nytt veddemål?? :D

 

Må ikke det presses osv da ???

har ikke helt tilgang på det nemlig, og 4matic har jeg fått beskjed er litt herk å skifte på

Posted

Bare putte i hølet og dra til mutter. Har akkurat skiftet på min. Hvis det glipper rundt når du skrur, må den presses inn i hølet så konen biter. Noen kuler har også umbrako i selve konen så du kan få mothold

Ikke sikkert du skjønner hva jeg mener, men du skjønner det når du står der og driver med det.

Det ene konen har en styrepinne som skal i et hull. Pass på at du treffer

 

ja det er likt som vanlig 210, skiftet flere dusin, men faktisk aldri på 4 matic, men er det samme kula, så er det jo pang pang

Posted

Bare putte i hølet og dra til mutter. Har akkurat skiftet på min. Hvis det glipper rundt når du skrur, må den presses inn i hølet så konen biter. Noen kuler har også umbrako i selve konen så du kan få mothold

Ikke sikkert du skjønner hva jeg mener, men du skjønner det når du står der og driver med det.

Det ene konen har en styrepinne som skal i et hull. Pass på at du treffer

 

Noe spes moment dette skal dras til med eller sånn passe hardt ???

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...