Jump to content

Recommended Posts

Posted

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=568540

 

hmm, skal den turboen være så stor? :?

Ser ut som ett hjemme spikra eksosmanifold og :lol:

Ikke helt utrimmet den motoren?  :P

Lurer på om motoren kom fra stasjonsvogna eller småbilen med 3 meter høy spoiler.

 

Btw, når vi først er inne på meter... Avisene sier 20 meter, men jeg synes tydelig å se at motoren ligger 3-4 meter unna veibanen. Liten overdrivelse?

Posted

Er nok en Audi stasjonsvogneier som kan regne med litt avkorta forsikring ja...

 

Hvis motoren først ramler ut av bilen når den står stille så har nok motor flytta seg 20meter.

Men hvis den "ramler" ut i smellet og bilen forsetter å trille litt så er det vel mer trolig med 4-6 meter...

 

Nå er det ingen småbil med 3m spoiler som noen her hevder, men 1 pasat stv ser det ut til og 1 audi stv...

Posted

mja ser folk sier stooor turbo osv...

 

 

Det ses vel på bildet at det er en AudA S4/S6 MTM.....som har en 2.2 turbo maskin, men delene som ses er ettermonterte, men trenger ikke å noen spesiell effekt økning siden disse bilen er fabrikkmonterte, men går gjerne i stykker etter 150-225.000km, men ser jo at turboen har vel 80-100mm innsug.....så vi snakker vel om en bil er som har ca 380-460hk......mens orginalt ble MTM maskinene levert med 320hk mot 230 orginalt fra AudA.

 

 

men alt i alt, tviler vel sterkt på at denne er godkent i vognkort :)

Posted

Ifølge Trønder- Avisa så er det visstnok en RS4 som har hatt prøveskilt ?

 

nah du får ikke det skalet der i Rs4, du fikk RS2 men ikke i den fargen der, kun blå, rød og svart, evt mørk grønn

Posted

Etter hva jeg kan se, ser turbo ut utstyr rundt om til å være bygget for mye mere enn 300 - 400 hk.

Dette finner ved biltilsynet ut etterhvert tenker jeg.

 

Når man bygger med ekstern wastegate snakker man som oftest 450 hk + ......

Posted

Etter hva jeg kan se, ser turbo ut utstyr rundt om til å være bygget for mye mere enn 300 - 400 hk.

Dette finner ved biltilsynet ut etterhvert tenker jeg.

 

Når man bygger med ekstern wastegate snakker man som oftest 450 hk + ......

 

Kommer nå helt ann på

ES tunig bruker eksern wastegate fra ca 200-250hk i 1.8 turbo

  • 2 weeks later...
Posted

Da er motoren testet.

Skulle ikke vert på veien

For at den mangler avgifter, eller at den ikke er godkjent? Trodde ikke 300 hk i en

slik audi var noe voldsomt jeg.

Forsiden av adressa.no sier:

Hadde trolig 300 hestekrefter for mye

Noe som gjør at det plutselig blir snakk om vesentlige krefter ;-)

  • 4 weeks later...
Posted

Dette blir jo i høyeste grad synsing fra politiets side. En såpass tung del som en motor kan jo lett fly noen meter om den løsner ved en slik bråstopp. Det må jo bevises i retten både hvorfor motoren løsnet, og hvorfor den gjorde det. Og om det årsaken kan spores tilbake til ulovlig trimming, om bilen var i godkjent stand, om fører opptrådte uaktsomt osv... Men jeg er i utgangspunktet enig i at det må rettes krav mot vedkommende om han har opptrådt sterkt uaktsomt. Jeg er ikke interessert i å betale høyere forsikringspremier på grunn av at noen kjører tulling med en bil som ikke kvalifiserer til normal registrering. (ref. prøveskilt).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...