Joa Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3168119.ece Hmm - dårlig motorfeste? Quote
FrodeS Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3168119.ece Hmm - dårlig motorfeste? Motoren er tung, og den er gjerne bare festet i et par gummiputer. Skal ikke så mye til for at den blir kastet ut av bilen, og 20 meter er jo ingenting hvis det først er litt fart inne i bildet. Quote
laffus Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=568540 hmm, skal den turboen være så stor? Ser ut som ett hjemme spikra eksosmanifold og Ikke helt utrimmet den motoren? Quote
repvik Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=568540 hmm, skal den turboen være så stor? Ser ut som ett hjemme spikra eksosmanifold og Ikke helt utrimmet den motoren? Lurer på om motoren kom fra stasjonsvogna eller småbilen med 3 meter høy spoiler. Btw, når vi først er inne på meter... Avisene sier 20 meter, men jeg synes tydelig å se at motoren ligger 3-4 meter unna veibanen. Liten overdrivelse? Quote
Kjetil Halvorsen Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 Bildet i VG viser stoor turbo, ekstern wastegate og stor dump ventil. Lukter avkortning her.... Quote
Lorns Stavrum Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 Litt trim på denne er nok trolig ja når en ser vilke deler som ligger sammen med motor, hadde dette vært en Mercedes hadde det nok blitt fremhevet i artikkelen Quote
Thomas Madsen Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 Er nok en Audi stasjonsvogneier som kan regne med litt avkorta forsikring ja... Hvis motoren først ramler ut av bilen når den står stille så har nok motor flytta seg 20meter. Men hvis den "ramler" ut i smellet og bilen forsetter å trille litt så er det vel mer trolig med 4-6 meter... Nå er det ingen småbil med 3m spoiler som noen her hevder, men 1 pasat stv ser det ut til og 1 audi stv... Quote
RoarB Posted July 15, 2009 Posted July 15, 2009 mja ser folk sier stooor turbo osv... Det ses vel på bildet at det er en AudA S4/S6 MTM.....som har en 2.2 turbo maskin, men delene som ses er ettermonterte, men trenger ikke å noen spesiell effekt økning siden disse bilen er fabrikkmonterte, men går gjerne i stykker etter 150-225.000km, men ser jo at turboen har vel 80-100mm innsug.....så vi snakker vel om en bil er som har ca 380-460hk......mens orginalt ble MTM maskinene levert med 320hk mot 230 orginalt fra AudA. men alt i alt, tviler vel sterkt på at denne er godkent i vognkort Quote
Lorns Stavrum Posted July 16, 2009 Posted July 16, 2009 Ifølge Trønder- Avisa så er det visstnok en RS4 som har hatt prøveskilt ? Quote
RoarB Posted July 17, 2009 Posted July 17, 2009 Ifølge Trønder- Avisa så er det visstnok en RS4 som har hatt prøveskilt ? nah du får ikke det skalet der i Rs4, du fikk RS2 men ikke i den fargen der, kun blå, rød og svart, evt mørk grønn Quote
Torbjørn Posted July 17, 2009 Posted July 17, 2009 Etter hva jeg kan se, ser turbo ut utstyr rundt om til å være bygget for mye mere enn 300 - 400 hk. Dette finner ved biltilsynet ut etterhvert tenker jeg. Quote
Hans-Petter Posted July 19, 2009 Posted July 19, 2009 kanskje motoren lå på den tilhengeren som ligger på hode der da:P Quote
Kjetil Halvorsen Posted July 22, 2009 Posted July 22, 2009 Etter hva jeg kan se, ser turbo ut utstyr rundt om til å være bygget for mye mere enn 300 - 400 hk. Dette finner ved biltilsynet ut etterhvert tenker jeg. Når man bygger med ekstern wastegate snakker man som oftest 450 hk + ...... Quote
laffus Posted July 22, 2009 Posted July 22, 2009 Etter hva jeg kan se, ser turbo ut utstyr rundt om til å være bygget for mye mere enn 300 - 400 hk. Dette finner ved biltilsynet ut etterhvert tenker jeg. Når man bygger med ekstern wastegate snakker man som oftest 450 hk + ...... Kommer nå helt ann på ES tunig bruker eksern wastegate fra ca 200-250hk i 1.8 turbo Quote
Robert Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 Da er motoren testet. Skulle ikke vert på veien For at den mangler avgifter, eller at den ikke er godkjent? Trodde ikke 300 hk i en slik audi var noe voldsomt jeg. http://stjordal.adressa.no/index.php?option=com_content_lokal&task=view&id=2082&Itemid=1 Quote
repvik Posted July 31, 2009 Posted July 31, 2009 Da er motoren testet. Skulle ikke vert på veien For at den mangler avgifter, eller at den ikke er godkjent? Trodde ikke 300 hk i en slik audi var noe voldsomt jeg. Forsiden av adressa.no sier: Hadde trolig 300 hestekrefter for mye Noe som gjør at det plutselig blir snakk om vesentlige krefter Quote
Øystein Wormdal Posted August 27, 2009 Posted August 27, 2009 Siste nytt i denne saken: http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1374182.ece Forsikringsselskapet IF vurderer å kreve at en 21 år gammel mann selv betaler for skadene han forårsaket, da bilen han kjørte frontkolliderte med en annen bil i Stjørdal i sommer. Quote
Olav Posted August 27, 2009 Posted August 27, 2009 Dette blir jo i høyeste grad synsing fra politiets side. En såpass tung del som en motor kan jo lett fly noen meter om den løsner ved en slik bråstopp. Det må jo bevises i retten både hvorfor motoren løsnet, og hvorfor den gjorde det. Og om det årsaken kan spores tilbake til ulovlig trimming, om bilen var i godkjent stand, om fører opptrådte uaktsomt osv... Men jeg er i utgangspunktet enig i at det må rettes krav mot vedkommende om han har opptrådt sterkt uaktsomt. Jeg er ikke interessert i å betale høyere forsikringspremier på grunn av at noen kjører tulling med en bil som ikke kvalifiserer til normal registrering. (ref. prøveskilt). Quote
Robert Posted August 27, 2009 Posted August 27, 2009 Ser ut som det ble en dyr prøvetur http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1374182.ece Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.