Mr. Nygård Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 Til min 280 CE, med M 110 motor så girer automaten for raskt ned, noe som medfører at den til stadighet går ved for høyt turtall. I tillegg mistenker jeg den for ikke å ville gire helt opp, da den i motorveghastighet ligger ganske så høyt på turtall (ukjent hvilket, da det ikke er turteller). Denne type automat (nummer ukjent), er slik jeg har forstått vakumassistert. Er det noen justeringsmulighet, og i tilfelle hvor? Bilde, figur er hjertelig velkommen Quote
Guest Einar Posted July 14, 2009 Posted July 14, 2009 Jeg går utifra at den har en 722.4 kasse. Der styres giringstidspunktet med en wire fra gassoverføringa, denne kan selvfølgelig justeres, slakk den litt å prøv igjen, de har også vakuum, men dette styrer mest hardheten på giringa, justering på vakuumklokka. Denne beskrivelsen stemmer for 7223 og 722.4, har du noen annen kasse gjelder nok ikke dette. Quote
Jøran89 Posted July 16, 2009 Posted July 16, 2009 Til min 280 CE, med M 110 motor så girer automaten for raskt ned, noe som medfører at den til stadighet går ved for høyt turtall. I tillegg mistenker jeg den for ikke å ville gire helt opp, da den i motorveghastighet ligger ganske så høyt på turtall (ukjent hvilket, da det ikke er turteller). Denne type automat (nummer ukjent), er slik jeg har forstått vakumassistert. Er det noen justeringsmulighet, og i tilfelle hvor? Bilde, figur er hjertelig velkommen Akkurat samme problem med vår 84`W123 280E. Ligger altfor høyt på turtall, men har telt meg frem til at alle 4 girene er der. Lurer på om den er slik orginalt!? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.