Jump to content

Recommended Posts

Posted

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=568507

Hvor god er du til å kjøre bil?

Gjennomsnittlig god, tenker jeg :wink:

Altså tror du under gjenomsnittet godt om deg selv :-)

Jeg tror mye av det å være "god" til å kjøre ligger i at man har et forhold til bilkjøring og det som skjer rundt en i trafikken. Der tror jeg snittet av medlemmer i bilklubber scorer høyere enn snittet av folk som bare bruker bilen fordi de -må-.

Posted

Som alt annet har det vel noe med øvelse og erfaring å gjøre.

En som kjører 30-40k. i året på jobb, er nok sikrere i trafikken enn en som bruker suvèn til gubben på lørdager for å kjøre 10 km for å handle på nærmerste storsenter. eller en "blodsyl" som fikk lappen for 4 mnd siden og tror han er udødelig.

Posted

tja =P

vil vel påstå at jeg er en god trafikant!

hvor godt jeg kan håndtere en bil i diverse situasjoner har jeg heller mine tvil til!

Posted

tror jeg kan kjøre bil.......1 bulk på 13 år...

Da er jeg bedre :-P

Ingen på 19år  :-)

Og jeg kjører vel mellom 40-45000 i året  :-)

Er det du som lager de helvetes køene i jessheim-området med den sinkekjøringa?

Posted

Jeg er verdens beste sjåfør :) Kjører så fort bilen kan gå uansett. Er det glatt så ligger jeg stort sett sidelengs hele tiden 8-[

Lastebilen kjøre i 90 så det er greit... Men man kan jo plukke ut sikringa til sperra  :)

Håper dere skjønner jeg er ironisk :P

Posted

Blir litt spesiell måte å sette erfaring og kunnskap på seg selv etter hvor mange kilometer og bulker man har på samvittigheten....

Da vil såfall de fremste sjåførene verden har i dag (motorsport) komme langt ned på listen...

Blir vel mer riktig å sette sjanser og aggresivitet på linje med bulker og uhell.

Når det er snakk om erfaring og den faktiske kunnskap man innehar eller mangler på det å handtere enn bil, må nok det komme frem igjennom andre tester enn hva folk mere selv dessverre.